نکات نصب نرده استیل راه پله

نکات نصب نرده استیل راه پله

از آنجایی که سوالات زیادی در خصوص نحوه نصب نرده استیل برای راه پله پرسیده می‌شود در این مقاله قصد داریم مراحل نصب نرده استیل را به صورت گام به گام توضیح دهیم. مشخص است که در ابتدای امر می بایست ابزار لازم برای نصب تهیه شود. برای نصب نرده از نوع استیل سه ابزار مهم دریل، دستگاه برش پروفیل و متر الزامی است و در نهایت یک سری ابزارهای جانبی بسته به شرایط نصب نیاز است و باید تهیه شود.

مراحل اولیه نصب نرده استیل

در مرحله اول می بایست مقدار نرده مورد نظر بر اساس متر مشخص شود برای این منظور می بایست در ابتدا طول رمپی که قرار است نرده روی آن قرار بگیرد بر اساس متر به طور دقیق اندازه گیری شود از یاد نبرید که این روش اندازه گیری بسیار دقت نیاز دارد و باید محاسبات دقیق باشد.

سپس نوبت به تعیین محل پایه نرده است. در این گام برای تعیین محل پایه نرده می بایست از کف پله ها به صورت یک در میان استفاده کرد. به طوری که یک قلم علامتی نیا است که روی آکس پله قرار می گیرد و فاصله 8 سانتی متر از لبه پله ها را مشخص می کند. در صورتی که اندازه و شیب کف پله ها با هم فرق داشته باشد نیاز به نشانه گذاری است به طوری که اختلاف اندازه یکسان در نظر گرفته شود. پس از آن محل مشخص شده به واسطه دریل و هیلتی سوراخ می شود و سایز سوراخ 10 است.

در گام بعدی نیاز است که پایه های نرده استیل برش داده شود. که در ابتدا می بایست متراژ دقیق براورد شود و ارتفاع نرده به صورت مساوی مونتاژ شده باشد و در نهایت برش دقیقی صورت بگیرد. لوله های پایدار نرده استیل اغلب از نوع استیل 38 میلیمتری ساخته می شود و دارای موقعیت خوبی است.
در گام بعدی نیاز است که میل ترانس به طور دقیق قرار بگیرد. وقتی سوراخ های لازم ایجاد شد میل ترانس ها توسط چسب سنگ و یا پیچ و مهره محکم می شوند. میل ترانس ها ستون داخلی پایه های استیل هستند. این میله های ترانس اغلب لوله های عمودی را محکم می کند و سبب می شود که در یک راستا قرار بگیرد.

مراحل ثانویه نصب نرده استیل

در مراحل اولیه تا چسب زدن میل ترانس پیش رفتیم برای ورود به مرحله دوم نصب نرده استیل نیاز است که تا خشک شدن چسب صبر کرد. به طور کلی نرده های استیل که اغلب به صورت افقی برش داده شده است روی پله قرار می گیرد و مدل قرار گیری آن “بگومه ای” است. به طوری که میل ترانس در داخل آن وارد شود. در نهایت نیاز به چال دار ناخنی بر روی میله ها است و می بایست نصب در موقعیت دقیقی قرار بگیرد.

در گام بعدی می بایست هندریل اصلی نرده بر اساس لوله استیل 51 روی پایه استیل عمودی قرار گرفته و نصب شود. مرحله مربوط به نصب لوله های 16 بسیار مهم است. لوله های 16 افقی روی پایه های نرده که اغلب لوله 38 هستند نصب می شود و برای این بخش نیاز است که حلقه هایی روی لوله های 38 نصب شود و در نهایت لوله های 16 به واسطه آن عبور داده شود این کار موقعیت نرده استیل را محکم می کند.
سپس نوبت به استفاده از زانویی در چشمه ها است و در پاگردها می بایست نرده پیچ داشته باشد و سپس از زانویی استفاده می شود. در این راستا می تواند بجای لوله های 16 از زانویی استفاده گرد و در نهایت ردپوش به کار رفته و انتخاب آن نیز بسته شود. مشخص است که این نوع زانویی می تواند سطح مشخصی از نصب نرده استیل را در نظر بگیرد و اهمیت زیادی دارد.

گام پایانی مربوط به شرایطی است که نرده می بایست به دیوار وصل شود که به آن دیوارکوب گفته می شود در صورتی که انتهای آن آزاد باشد نیاز است که پایه استارت برای آن به طور دقیق نصب شود. این موضوع نی اهمیت زیادی دارد و نیاز به دقت خواهد داشت.

اجرای نرده استیل با ایمنی چند برابری

موضوعی که این روزها بسیار عجیب به نظر می رسد کاهش سطح ایمنی نرده استیل است که برای مشتری بسیار نگران کننده است. موضوع از این قرار است که برای نصب و اجرای نرده استیل می بایست از حفاظ های مشبک آهنی نیز استفاده شود که اغلب افراد از آن غافل هستند و این موضوع مشکل ساز است. از یاد نبرید که برخی از پله ها و یا دیوارها قدیمی هستند و حالت پوچی گرفته اند به طوری که نرده استیل نمی تواند به درستی در مکان مورد نظر نصب و محکم شود در این راستا نیاز است که از شبکه های اهنی مقاومتی استفاده شود و مشخص است که این شکاف ها می بایست به صورت دقیق طراحی شود. نوع مصالح و موادی که در نظر گرفته می شود به واسطه شرایط پروژه مشخص می شود. از یاد نبرید که طرحی نرده استیل در مدل های ظریف برای مکان هایی است که جنبه محافظت کمتری دارند و بهتر است جنبه زیبایی آن بیشتر مدنظر قرار بگیرد در صورتی که هدف ایمنی و محافظت بالا باشد قطعاً نیاز است که از نرده استیل 304 استفاده شود و نکات نصب به صورت گام به گام رعایت شود. برخی از نرده های استیل باید به صورتی طراحی شود که موقعیت فرار اضطراری را شامل شود و از پنل های قفل مخصوص در آن استفاده شود مشخص است که سیاست های لازم برای تعیین رنگ این نوع از نرده ها اهمیت زیادی دارد و می بایست از لایه های زیبایی در آن استفاده شود. پوشش بسیار قوی که برای نرده استیل در نظر گرفته می شود در برابر موقعیت فصلی بسیار ارزشمند است و می تواند سطح رضایت بالایی را در بر بگیرد از یاد نبرید که رنگ های اضافی که بر روی نرده استیل زده می شود می بایست رنگ های مخصوص برای نرده باشند و مشخص است که یک لایه محافظ دقیقی را شامل شود که نقش اجرای قوی تری دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.