سبک های نرده شیشه ای با پایه فلزی

سبک های نرده شیشه ای با پایه فلزی

نرده شیشه ای اغلب در دو سبک تمام شیشه یا تلفیق با فلز عرضه می شود. نرده شیشه ای به صورت روکار و دفنی و همینطور مدل هایی از قبیل فیکس پوینت و اسپیگات طراحی و عرضه می شود که در نهایت در لیست نرده شیشه ای خود ایستا قرار می گیرد. در مدل هایی که نرده شیشه ای با استیل ترکیب می شود و یا از آلومینیوم و یک لایه پی وی بی برای آن استفاده می شود شرایط فرق دارد. دقت شود که نرده تمام شیشه بسیار بسیار مقاوم است و زیبایی ظاهری بی نظیری دارد و برای هتل ها و ساختمان های تجاری یک انتخاب همه پسند خواهد بود این در حالی است که نرده های شیشه ای تلفیقی به نسبت مدل تمام شیشه قیمت ارزان تری دارد و برای ساختمان های کم تردد انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: نرده شیشه ای

شفافیت خاص نرده شیشه ای

نرده شیشه ای سبب می شود که نور محیط بیشتر شود این موضوع به دلیلی شفافیت نرده بوده و سبب می شود که برای دکوراسیون داخلی و خارجی یک زیبایی خاص محسوب شود. به طور کلی استفاده از شیشه برای بالکن و راه پله ارزش زیادی دارد و در نهایت سبب می شود که در صنعت ساختمان سازی پیشرفته کاربرد زیادی داشته باشد. از سوی دیگر شیشه هایی که برای نرده شیشه ای استفاده می شود اغلب از نوع سکوریت یا لمینت شده هستند و ضخامت بین 10 الی 20 میلیمتری را شامل می شود. اجرا شدن نرده شیشه ای بر روی سیستم روش های مختلفی دارد که بر اساس قرارگیری و ضخامت و ارتفاع پنل ها مشخص می شود. پنل های نرده شیشه ای دارای سیستم های مهار مشخصی هستند به طوری که در مدل های متنوعی طراحی می شوند.

مدل های رایج نرده شیشه ای

نرده شیشه ای فیکس پوینت در لیست موارد عرضه شده در بازار قرار دارد و تقاضا برای این مدل زیاد است. این مدل از نرده شیشه ای بر اساس یراق دکمه شکل طراحی شده است و جنس به کار رفته برای این بخش آلومینیوم و استیل است و همینطور ا پنل های شیشه ای سکوریت که اغلب دارای ضخامت 10 و 16 میلیمتر هستند تشکیل شده است. برای نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت نیاز است که در پایین هر پنل شیشه ای 4 عدد سوراخ ایجاد شود و محل قرار گیری یراق فیکس کننده به دیواره های کنار بالکن یا راه پله ایجاد شود. در نهایت برای هندریل یا دستگیره این مدل می بایست از لوله و پروفیل استیل یا آلومینیوم استفاده شود. زیرسازی نرده شیشه ای اهمیت زیادی دارد و اتصالات فیکس پوینت در این راستا به دیواره ها بوده و شرایط تراز ایجاد می شود. مشکلات ناترازی و یک اندازه نبودن فاصله های در بین شیشه ها اهمیت زیادی دارد.

نرده شیشه ای اسپیگوت بسیار ساده و خاص طراحی شده است و سرعت اجرای آن بالا است. این نرده ها دارای پنل های شیشه ای مخصوصی هستند به طوری که از جنس استیل بوده و اغلب با 4 بولت به کف راه پله ها نصب می شوند. ارتفاعی که برای پایه های مهار در نظر گرفته می شود بین 12 الی 20 سانتیمتر است و در نهایت ضخامت آن نیز 2 میلیمتر است و می بایست به صورت ثابت نگهداری شود. پنل های شیشه ای به طول 100 الی 120 سانتیمتر از دو عدد پایه تشکیل شده است و طول پنل های شیشه ای نیز بیشتر است. این نوع نرده ها دارای یک حفاظ شیشه ای کاملاً مطمئن هستند که از افتادن کودکان و حیوانات ایجاد می کند. طراحی این مدل از نرده شیشه ای بسیار خاص است.

نرده شیشه ای اکسپوز اغلب توسط پروفیل های آلومینیومی یو شکل طراحی می شوند و دارای پایه های مهارکننده شیشه هستند به طوری که به صورت روکار و توکار طراحی شده اند و می توان از شیشه سکوریت و لمینت به کار رفته در این مدل استفاده کرد. به طور کلی حداقل ضخامت شیشه برای اجرا 12 میلیمتر است. ارتفاع پنل های شیشه ای اغلب بیشتر هستند و تعداد پایه های یو شکل نیز افزایش می یابد. بسیاری از نرده های شیشه ای که در این مدل طراحی و نصب می شود دارای پایه عمودی نیستند و نمای ظاهری نرده به صورت دیوار تمام شیشه ای یکپارچه هستند. این مدل از نرده در مجتمع های تجاری و پاساژ ها استفاده می شود.

نرده شیشه ای با پایه فلزی

از مدل های کلاسیک برای نرده شیشه ای که با پایه های فلزی ترکیب شده است در بازار وجود دارد که از نظر هزینه ارزانتر از سایر جنس های موجود در بازار است. سیستم نرده شیشه ای به کار رفته در این مدل بر اساس یراق های مخصوص به پایه است و در نهایت به صورت سکوریت طبق ضخامت 8 و 10 میلیمتر طراحی و نصب می شود. مشخص است که ضخامت کم پل های شیشه ای در این راستا نمی تواند بدون پایه فلزی در نظر گرفته شود.

نرده شیشه ای مخصوص تراس

اغلب تراس ها دارای یک فضای غیر مسقف در آپارتمان محسوب می‌شود و قطعاً نیاز به نرده برای محافظت دارد مشخص است که نرده های فلزی در این زمینه سبب می شود که خطر سقوط به حداقل برسد از یاد نبرید که نرده شیشه ای مخصوص تراس در واقه می بایست در مدل های یو چنل بیس طراحی شود و در نهایت یک عایق حرارتی و رطوبتی مناسب محسوب می شود مشخص است. تراس ها از نظر ابعاد به واسطه موقعیتی که دارند بررسی می شوند. شیشه های ضد نشکن در این مدل از نرده ها می تواند کریستال و شفاف به نظر برسد و در نهایت رنگ های مشکی و سفید را شامل شده است. البته که قیمت نرده شیشه ای به واسطه موقعیتی که برای آن در نظر گرفته می شود تعیین می شود در صورتی که ضخامت شیشه به کار رفته زیاد باشد و از جنس پایه مخصوص و اعلا استفاده شود در نهایت قیمت آن بیشتر است و می تواند نمای بیرونی و داخلی ساختمان را به طور دقیق برآورده سازد. مشخص است که شرایط کلی برای فضای راه پله در این زمینه اهمیت زیادی دارد و می بایست متریال مخصوص پله را ارزیابی کند. مشخص است که طرح و سیستم اجرایی نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.