حمام شیشه ای با طرحی جدید

حمام شیشه ای با طرحی جدید

حمام شیشه‌ای که با نام پارتیشن حمام یا کابین دوش نیز شناخته می‌شود و به منظور منفک کردن حمام از دیگر قسمت های خانه به کار برده می‌شود .شیشه های سکوریت، به گونه ای طراحی می‌شوند که هم گرما را در فضای داخلی حمام حفظ می‌کنند و هم از هدر رفتن انرژی و رسیدن نم هوای حمام به دیگر بخش ها مثل درب‌ها و دیوارها ممانعت می‌نمایند. در صورتی که رطوبت به بخش‌های داخلی ساختمان برسد، پوسیدگی و نم زدگی را به همراه دارد.

حمام شیشه‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر شیشه‌های سکوریت حمام در منازل، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و یا استخرها کاربرد فراوانی دارد. این شیشه ها تماس زیادی با رطوبت دارند، به همین علت بایستی فلزاتی که در آن‌ها به کار برده شده، ضد زنگ بوده و دچار خوردگی نشوند.

توجه به نظافت و پاکیزگی در زندگی تمام افراد نقش بسزایی را ایفا می‌کند. در همین راستا حمام نیز مانند آشپزخانه و دیگر بخش ها، می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در شرایط کنونی به دلیل کوچک‌تر شدن فضاهای مسکونی، حمام‌ها هم از متراژ بسیار پایینی برخوردار هستند.

این شرایط به گونه‌ای است که کارایی این حمام‌ها از بین رفته و دیگر آن زیبایی ظاهری را ندارند. علاوه بر موارد فوق، حمام‌های فعلی به علت وجود رطوبت بالا ، تخریب و کثیف شدن مصالح به کار رفته را به همراه دارد. همچنین انواع قارچ و جرم در محیط جمع می‌شود. به همین دلیل کارشناسان و صاحبان علم، ضمن ارزیابی نیازهای بازار و همچنین کمبودها و ضعف‌های حمام‌ها و مصالح به کار رفته در آن، سعی نموده اند نوعی حمام را طراحی کرده و بسازند که تمام معایب را برطرف نماید. کابین دوش یا حمام شیشه‌ای به همین منظور طراحی شده است.

انواع کابین مناسب حمام شیشه‌ای

– حمام شیشه‌ای فریم لس
– حمام شیشه‌ای ریلی
– حمام شیشه‌ای لولایی
– حمام شیشه‌ای پارتیشنی
– دیوایدر شیشه‌ای حمام‌

مزایای کابین دوش حمام شیشه‌ای

حداقل فضا را برای نصب اشغال می‌کند.

همچنین دارای طراحی زیبایی می‌باشد که متناسب با تم کلاسیک و مدرن می‌باشد.

متناسب با فضای موجود شما طراحی و تولید می‌شود.

حمام شیشه‌ای فریم لس

حمام شیشه‌ای از نوع فریم لس ( بدون فریم )کاملا بهداشتی است، زیرا به دلیل نبود فریم، جایی برای رشد قارچ و میکروب وجود ندارد.

از آنجایی که در حمام رطوبت زیاد است، کابین باید به گونه‌ای طراحی شود که جاذب میکروب و قارچ نباشد. به دلیل عدم وجود فریم در ساخت این نوع کابین، هیچ گونه قارچ و میکروبی را به خود جذب نمی‌کند. به همین دلیل این نوع کابین بسیار پرطرفدار می‌باشد و خرید آن نیز توصیه می‌شود.

حمام شیشه ای لولایی

این نوع شیشه طی فرآیندی سکوریت می‌شود که در مدل های مات، شفاف، سندپلاست طراحی می‌شود. برای مقاوم بودن این نوع شیشه با دستگاهی به نام CNC جاسازی یراق می‌شود. سپس با حرارتی به میزان 700 درجه سانتیگراد سکوریت می‌شود. با این فرآیند شیشه 11 برابر شیشه معمولی در برابر ضربه و حرارت مقاوم می‌شود. بعد از سکوریت کردن شیشه ها، با استفاده از یراق آلات استنلس استیل به دیوار متصل می‌شود. این یراق آلات از کشورهای ترکیه، سوئیس ، ایتالیا، تایوان و چین وارد می‌شود.

حمام شیشه ای ریلی

این نوع کابین مانند حمام شیشه‌ای لولایی می‌باشد، با این تفاوت که نوع یراق آلات استفاده شده در این کابین متفاوت می‌باشد. این یراق آلات دارای تسمه ای بلند، به رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی می‌باشد که از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد.

از بین تمام انواع حمام شیشه‌ای، مدل ریلی از جهات طراحی و زیبایی، سبکی بهتر است. حمام شیشه‌ا‌ی پارتیشنی شیشه ای، که برای این کابین استفاده می‌شود، مانند سایر کابین ها دارای ضخامت 10 میل می‌باشد. یا از دو لایه شیشه سکوریت لمینت استفاده می‌شود. از آنجایی‌ که برای نصب این کابین نیاز به فضای زیادی است، در حمام های بزرگ استفاده می‌شود. در حمام های مستر برای تفکیک حمام از اتاق خواب، می‌توان از دیوارهای شیشه ای هوشمند استفاده کرد. معمولا در این کابین ها نشیمن‌گاه و سکو برای استراحت ساخته می‌شود.

دیوایدر شیشه ای حمام 

99 درصد ساختار این نوع کابین بصورت شیشه تک قطعه می‌باشد. در این نوع کابین، از یراق بست 120 استیل استفاده می‌شود تا شیشه را به دیوار اتصال دهد.
این کابین، فضای دوش حمام را از روشویی و سرویس تفکیک می‌کند و مجهز به پنل های پشتی و سینی است، بدین معنی که تمام سطح داخلی آن ضد آب می‌باشد. بنابراین نیازی به کاشی کردن دیوارهایی که درکابین قرار میگیرد نیست.

حمام شیشه ای برای چه حمامی مناسب است؟

بسیاری از افراد حمام شیشه ای را انتخاب می‌کنند، ولی باید بدانند آیا فضای کافی برای نصب این کابین را در اختیار دارند یا خیر؟ همچنین باید سبک حمام شما با طراحی کلی خانه همخوانی داشته باشد.
به طور مثال برای خانه هایی که داری طراحی سنتی است، نصب و اجرای حمام شیشه ای مناسب نمی‌باشد.

برای حمام های کوچک، چه نوع کابین دوش حمام مناسب است؟

اگر فضای حمام شما کوچک است، نگران نباشید. زیرا نوع کابین ربع دایره با پشتی شیشه ای انتخابی خوب برای شما می‌باشد. این نوع کابین فضای کمی می‌گیرد و معمولا از درب های منحنی استفاده می‌شود تا دیگر نیازی به فضای اضافی برای باز و بسته شدن نداشته باشد.

این کابین دارای امکاناتی به شرح ذیل می‌باشد:·

دارای قاب آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی
شیر دوش دستی
جت بادی دارای تنظیم کروم
دارای سردوش قابل تنظیم و بلند شونده
دارای درب کشویی
دارای سینی

دوش‌ کابین مناسب برای حمام های متوسط یا بزرگ

در صورتی که فضای زیادی برای کابین دوش حمام دارید، کابین دوش مستطیل با پشتی شیشه ای، انتخاب عالی می‌باشد. این کابین در حمامی با طراحی مدرن و وسایل و تجهیزات ظریف منحصر به فرد می‌باشد.

امکانات و مشخصه های این کابین به شرح ذیل می‌باشد:

دارای قاب آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی
دارای ضخامت 5 میلی متر
دارای دوش دستی با ریل بلند شونده
امکان باز و بسته کردن درب کابین به صورت مغناطیسی
دارای درب کشویی
دارای سینی دوش

انواع حمام شیشه‌ای

بیشتر پنل های درب های دور دوشی خطی، از یک صفحه شیشه ای تشکیل شده است که معمولاً با دمای 180 درجه به یک یا چند صفحه شیشه ای متصل می‌شود. این چیدمان است باعث می‌شود، شیشه ها یک طرح مدرن و زیبا داشته باشند.
این نوع درب ممکن است به صورت تک لت باشد که به یک صفحه کامل شیشه ای یا صفحات کامل در دو طرف درب متصل باشد.
در بعضی موارد ، پنل های این نوع درب از انتها بریده می‌شوند تا دوش ، دیواره زانو یا هر ویژگی طراحی دیگری را که مشتری ممکن است برای نیازهای خود مناسب بداند ، در خود جای دهد. این نوع درب ها به صورت با فریم یا بدون فریم تولید می‌شوند.

حمام شیشه‌ای درب متحرک

پنل دوش ثابت با یک درب (لولایی یا کشویی) دارای دو حالت مختلف است. در اولین حالت پنل ثابت است و درب متحرک است.
در حالت دوم پنل با درب متحرک است که از چپ به راست حرکت می‌کند و در هنگام باز شدن، جلوی صفحه ثابت می‌لغزد و در صورت بسته شدن، دوش را آب بندی می‌کند. پنل های ثابت دوش با درب های متحرک در فضاهای کوچک بسیار عالی هستند، زیرا فضایی برای حرکت درب به بیرون وجود ندارد.

حمام شیشه‌ای بدون فریم یکی از درب های معمول مورد استفاده در حمام می‌باشد . بیشتر مدل های بدون فریم به صورت سفارشی ساخته شده اند، بدین معنی که شما محدود به انتخاب درب های دوش با اندازه استاندارد نیستید. یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب این نوع درب ها باید بدان توجه داشت، اندازه گیری دقیق ابعاد و نصب درست آن است.

به طور معمول، اکثر درب های شیشه ای دور دوشی بدون قاب مربع کامل نیستند، بنابراین اگر فضای شما مربع می‌باشد، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا برای اندازه گیری ابعاد در محل حاضر شوند. بعد از اینکه این نوع درب شیشه ای را انتخاب کردید، پس از سفارش انتخاب خود را تغییر ندهید. زیرا درب ها با اندازه فضای شما ساخته شده اند و ممکن است نتوان برای فضای دیگری استفاده کرد. این محصول سطح اجرای متفاوتی دارد.

مزایای حمام شیشه ای

جلوگیری از ریختن آب به دیگر بخش های حمام
اشغال فضایی اندک از کل فضای حمام
سبکی و تسهیل در باز و بسته شدن
ممانعت از کوچک نشان داده شدن فضای دوش
جلوگیری از اصطکاک حمام و رطوبتی شدن کف آن
نشکن بودن و بی خطر بودن برای کودکان
زیبایی ظاهری و نمای جالب دادن به حمام
ممانعت از خروج گرما از کابین یا حمام شیشه‌ای

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.