نرده پلیمری گامی نو در دکوراتیو

نرده پلیمری گامی نو در دکوراتیو

پلیمر یک ماده شیمیایی کارآمد است که برای تولید آن از واحدهای تکرار شونده استفاده شده است. نرده پلیمری در واقع محصولی است که به صورت شبکه ای سه بعدی طراحی می شود. پلیمرهای تولید شده به صورت زنجیره ای تک بعدی نیز هستند که قابلیت ذوب مجدد را دارند. اینطور که مشخص است این زنجیرها مشهور به پلیمرهای خطی هستند.

نرده پلیمری در یک نگاه

برای اینکه از خواص نرده پلیمری مطلع شوید نیاز است که در ابتدا ساختار پلیمر را بررسی کنید. پلیمرها از هیدروکربن هایی تشکیل شده است که به صورت خاص از اتم های کربن پیوسته  به صورت زنجیره های بلند است که به شکل ستون محوری طراحی شده اند. عمده پلیمرها از نوع ترموپلاستیک هستند یعنی پلیمری که پس از شکل گیری بارها و بارها ذوب می شود. شرایط فراوری و بازیابی پلیمر یکی از مزایای مهم نرده پلیمری محسوب می شود. به طوری که می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

مزایای نرده پلیمری

نرده پلیمری به نرده ای گفته می شود که از مواد شیمیایی بسیار مقاومی تشکیل شده است به طوری که در برابر باران های اسیدی بیشتری مقاومت را از خود نشان می دهد و برای محیط های بیرون از منزل گزینه خوبی محسوب می شود. اگر دقت کرده باشید از جنس پلیمر برای پکیج های پلاستیکی و همینطور شوینده های خانه استفاده می شود و این نشان از مقاومت بالای این جس است. این محصول دارای موقعیت امن و غیر قابل تجزیه است و توانسته یک حلال قدرتمند و قابل قبول باشد.

نرده پلیمری عایق الکتریکی و حرارتی است و این یعنی در برابر حرارت بالا و آتش سوزی مقاومت زیادی دارد. درک این مفهوم با گشت زدن در داخل خانه مشخص می شود. اگر دقت کنید همه وسایل لوازم خانگی، اتصالات و پریزهای برق و سیم کشی ها از جنس مواد پلیمری هستند و به نوعی عایق محسوب می شوند.

نرده پلیمری وزن سبکی دارد. سنگین وزن بودن نرده ها سبب می شود که بافت زمین و یا سطحی که نرده قرار است بر روی آن اجرا شود، آسیب وارد شود اما پلیمر به طور کلی در لیست محصولات سبک وزن قرار می گیرد. پلیمرها محصولی سبک اما مستحکم هستند و طیف محصولات ساخته شده از پلیمرها روز به روز بیشتر می شود. این محصول به صورتی طراحی شده است که کمتری آسیب به پله وارد می شود.

طریقه فرآوری پلیمرها متنوع است و توانسته در جدیدترین نوع فرآوری خود اقدام به تولید نرده پلیمری نماید که به نوبه خود بسیار ارزشمند است. اینطور که مشخص است. این مواد به واسطه دستگاه های تزریق می توانند با اجزای در هر تنیده و یا پنل های بزرگ تولید و اجرا شوند. پلیمر محصولی است که به صورت حلال با چسب و رنگ نیز خاصیت خوبی به خود می گیرد.

نرده پلیمری طیف وسیعی از رنگ ها را به خود اختصاص می دهد و این موضوع سبب می شود که طیف وسیعی از افزودنی ها به این محصول در نظر گرفته شود. پلیمرها به طور کلی کارایی و تنوع بالایی دارند و مشابه با فیبرهای پنبه ای و ابریشم طراحی و اجرا شده اند.

مقایسه نرده پلیمری با سایر نرده ها

یکی از بهترین ویژگی نرده پلیمری به نسبت سایر نرده ها مقاومت حرارتی جنس پلیمر است به طوری که از دمای -18 الی +60 درجه سانتی گراد را دوام می آورد و تغییر ظاهر و شکل نمی دهد و زیبایی خود را حفظ می کند اینطور که مشخص است این مدل از نرده به طور کلی دارای موقعیت جنس و شکل خاص خود هستند و می توانند در اجرا بهترین شرایط را داشته باشند.

نوع پلیمری که در نرده پلیمری استفاده می شود دقیقاً مطابق با استاندارد جدول ایران است و این موضوع سبب شده است که اجرای این نرده به صورت مشخص دنبال شود.

طراحی نرده پلیمری زیر نظر بهترین مهندسین صورت می گیرد به طوری که طرح و ایده های روز برای آن اعمال شود.

تضمین کیفیت و ثبات رنگ نرده پلیمری، آن را تبدیل به یک محصول بی رقیب کرده است و می تواند فضای اجرایی خوبی داشته باشد. این محصول به طور کلی به واسطه ارسال مستقیم می تواند سطح اقتصادی خوبی داشته باشد و خرید نرده پلیمری بدون واسطه فراهم شده است.

تفاوت نرده پلیمری و پلاستیکی

برخی از افراد نرده پلیمری را با نرده های پلاستیکی اشتباه می گیرند و یا فکر می کنند که نرده پلیمری همان نرده پلاستیکی است. تفاوت بین پلیمر و پلاستیک بسیار پیچیده است اما در یک نگاه کلی اینطور به نظر می رسد که همه پلاستیک ها در واقع پلیمر هستند اما نمی توان برعکس این قضیه را اثبات کرد! یعنی همه پلیمرها پلاستیک نیستند!

پلیمرها زنجیره بلندی از مولکول ها هستند که ماهیت بیولوژیکی و یا غیر آلی دارند. اما پلاسیتک این دو ماهیت را ندارد و یک ماده مصنوعی و ساخته دست انسان است.

پلیمر در لیست محصولاتی قرار می گیرد که انعطاف پذیری بیشتری دارد و ارائه طرح های جدید برای تولید نرده پلیمری توسط پلیمر به خوبی صورت می گیرد این در حالی است که پلاستیک شرایط کمی متفاوتی دارد.  پلاستیک آنطور که باید انعطاف پذیری ندارد و از نظر قدرت و مقاومت نیز به نسبت پلیمر دوام کمتری دارد.

نصب نرده پلیمری

برای نصب نرده پلیمری نیاز به رعایت یکسری نکات است. در هر صورت اولین و مهمترین اصل برای نصب نرده این است که استحکام آن حفظ شود اما نباید فراموش کنید که زیبایی نرده نیز اهمیت زیادی دارد.

برای نصب نرده پلیمری در ابتدا باید فضای موجود به طور دقیق تمیز شود و سپس نیاز است که تعداد نرده ها به اندازه مورد نظر تعیین شود. اندازه گیری باید به درستی صورت بگیرد در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود. از سوی دیگر می بایس فاصله بین نرده ها بررسی شود تا ایمنی لازم فراهم شود. فاصله بسیار کم بین نرده ها هم هزینه نهایی را افزایش می دهد و هم سبب می شود که ظاهری نازیبا داشته باشد در صورتی که فاصله بین نرده ها زیاد باشد نیز سبب می شود که افراد از نرده ها عبور کنند و آسیب ایجاد می شود.

نصب روکار نرده پلیمری از دیگر موارد مهمی است که باید بررسی شود. به هر حال نرده پلیمری اغلب به صورت روکار اجرا می شود اما سبک های توکار آن نیز وجود دارد که بسته به سلیقه و محیط پروژه انتخاب می شود. در صورتی که قصد اجرای نرده پلیمری وجود داشته باشد می بایست پایه نرده ها را مستحکم کرد و نیاز است که وضعیت نرده ها از بخش های مختلف بررسی شود. همینطور می بایست میزان مقاومت نرده نیز بررسی شده باشد. نرده ها نباید لق بزنند و تراس نرده باید به طور دقیق مشخص باشد. سرعت نصب نرده بسیار مهم است یعنی تاخیر زیاد در نصب سبب می شود که ترازز نهایی با مشکل روبرو باشد و سرعت و عجله زیاد نیز نصب نرده پلیمری را دچار مشکلات زیادی می کند البته که نصب نرده پلیمری به طور کلی باید توسط یک متخصص صورت بگیرد.

نکات خرید نرده پلیمری

برای خرید نرده پلیمری باید یک سری نکات به دقت بررسی شود اول از هر چیز باید ا کیفیت محصولی که خریداری می کنید مطمئن باشید. محصولی که قرار است به دست شما برسد می بایست از نظر کیفیت وضعیت مناسبی داشته باشد. ظاهری سالم و رنگ یک دست و منظم از ویژگی های مهم نرده پلیمری محسوب می شود. همینطور می بایست دقت کنید که تقارن در اجرای نرده حفظ شده باشد و ترک نداشته باشد. قسمت های انحنا خورده باید به دقت بررسی شده باشند و همینطور بخش گلوگاه ها باید به صورت یکپارچه طراحی شوند. در صورتی که نرده مورد نظر دارای بافت مشخصی است می توانید سفارش خود را قطعی کنید.

موضوع دیگر میزان استحکام نرده است که باید با توجه به محیط اجرای آن سنجیده شود در صورتی که قرار است نرده پلیمری بر روی یک سطح غیر هموار اجرا شود بهتر است دقت لازم صورت بگیرد و از نماهایی استفاده شود که قابلیت اجرای دقیق و اصولی دارند. در بهترین شرایط نرده های پلیمری قابلیت اجرای چند بخشی دارند و در صورتی که یک بخش دچار آسیب شود نیاز به تغییر کل پنل نخواهد بود. دقت کنید که نرده پلیمری اغلب در رنگ های سفید و روشن خریداری می شود اما تقاضا برای مدل های رنگی آن نیز زیاد است که به صورت دکوراتیو گزینه خوبی است و سطح اجرای مشخصی را دنبال می کند.

استفاده از نرده پلیمری برای نمای درونی خانه

برای اجرای نرده پلیمری در نمای درونی خانه می توانید از مدل های دایره ای شکل استفاده کنید که شکل زیبایی دارند و بسیار متنوع طراحی شده است. این مدل از نرده ها به طور کلی دارای موقعیت اجرای دو بخشی هستند که یک بخش آن به صورت ویژه طراحی شده است و بخش دیگر اغلب به صورت طرح دار است و این ترکیب می تواند فضای داخلی منزل شما را بسیار زیبا نماید. البته که این مدل از نرده ها در طراحی های سه بعدی می تواند با ترکیب بی نظیری که دارد نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.