نرده آهنی ایوان

نرده آهنی ایوان

نرده ها مهمترین متریال مربوط به به امنیت ساختمان هستند و در دو سبک ساده و فرفورژه اجرا می شوند. به طور کلی این محصولات دارای بافت فلزی هستند و سبب ایجاد امنیت برای افراد می شود. ایوان ها در گذشته بخش سنتی خانه ها محسوب می شدند امروزه ایوان هایی برای خانه های لوکس در نظر گرفته شده است که می تواند اقدامات امنیتی خوبی داشته باشد.

ساختار نرده آهنی مخصوص ایوان

ایوان ها بخش بیرونی منزل هستند و در مناطق حاشیه شهر و روستاها نقش یک فضای عالی برای صرف یک عصرانه دل انگیز را دارند. نرده آهنی مخصوص ایوان باید بافتی مشخص داشته باشد، یعنی استفاده ساختار آن باید به صورتی باشد که در ابتدا میزان خطر موجود به حداقل برسد. در اجرای نرده های آهنی مخصوص ایوان یک موضوع مهم این است که ارتفاع ایوان از سطح زمین بررسی شود، در صورتی که ارتفاع زیادی باشد نرده آهنی که استفاده می شود باید به شکلی باید که امنیت صد در صدی ایجاد نماید. نرده هایی که برای ایوان استفاده می شوند از نظر فاصله طولی میله ها نیز ارزیابی می شوند به طوری که باید بین هر میله حداقل 12 سانتیمتر فاصله صورت بگیرد. برخی از نرده ها هستند که ساختار دو بخشی دارند، بخش اول انها به صورت روتین اجرا می شود و بخش دیگر به واسطه سلیقه مشتری در نظر گرفته شده اند.

شاید این موضوع کمی عجیب است که هنوز هم برای ایوان ها از نرده استفاده شود، اما در گذشته از نرده های چوبی در ایوان ها استفاده می شد که دوام زیادی نداشت و سبب می شود که محصول نهایی چندان قابل قبول به نظر نرسد. از سوی دیگر با بارش برف و باران شاهد آسیب بافت نرده چوبی بودیم که بسیار دردسرساز بوده و سبب هزینه های اضافی می شد. این موضوع در خصوص نرده آهنی صدق نمی کند و محصولی است که توانسته فضای دقیق ایوان ها را بپوشاند و یک محصول ایمنی خوب باشد.

استفاده از جنس استیل برای ایوان چندان جالب نیست اما آهن محصولی کاربردی است که اجازه می دهد نرده آهنی در محیط دقیق خود اجرا شود.

نرده آهنی ایوان طرح دار

بانوان علاقه زیادی به ظاهر زیبای خانه ها دارند و خانه هایی که دارای ایوان هستند نیاز به نرده هایی دارند که زیبایی خاصی داشته باشد. یکی از سبک های جذاب از نرده آهنی ایوان به صورت طرح دار است. در این مجموعه از طرح های خاصی استفاده شده است که می تواند به صورت شاخ و برگ باشد و از اشکال هندسی نیز در آن استفاده شده است. استفاده از گل و بته به صورت روتین و نمادین این محصول را جذاب تر کرده است. در واقع این سبک از نرده ها اغلب به صورت عمودی طراحی می شوند و لا به لای نرده های عمودی از گل و گیاهان خاص استفاده می شود تا اجرا به صورت دقیق دنبال شود. نرده ها دارای بافت عمودی هستند و در بخش بالایی نرده از از خطوط تیزی استفاده می شود تا امنیت آن بهتر شود.

رنگ آمیزی نرده آهنی ایوان

برای رنگ کردن نرده آهنی ایوان بهتر است از رنگ های مخصوص استفاده شود. در واقع این سبک از نرده ها به واسطه نوع رنگ آمیزی ظاهری زیبا پیدا می کنند اما خوشبختانه رنگ پذیری آهن زیاد است و یکی از دلایلی که افراد زیادی به این مدل از نرده ها علاقه دارند همین تنوع رنگی است که صورت می گیرد. دقت کنید که رنگ کردن نرده ها باید به صورتی باشد که هر بخش از بخش دیگر جدا باشد، مشخص است که سطح دقیق نرده ها وابسته به بخش بیرونی است، نرده هایی که دارای بافت دو بخشی هستند اغلب نیاز به رنگ آمیزی بیشتری دارند، برخی از نرده ها هستند که دارای طرح خاصی هستند که رنگ امیزی را دشوار می کند و باید از قلم موهای مخصوص استفاده کرد تا اجرا دقیق تر دنبال شود.

رنگ های تیره برای نرده آهنی می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و گوشه های پنهان نرده باید با دقت و حوصله بیشتری رنگ آمیزی شود. از یاد نبرید که اغلب نرده ها دارای بافت دو بخشی بوده و یک بخش از آن می تواند مجدداً رنگ شود.

نرده آهنی ایوان هلالی

نرده هایی که در موقعیت هلالی اجرا می شوند اغلب نیاز به اندازه گیری و محاسبات دقیقی دارند، در واقع باید قوس هلال به کار رفته با سایر بخش ایوان سازگار باشد. این مدل از نرده ها با نیزه همراه هستند و تنها برای ایوان استفاده نمی شود بلکه برای دیوارهای کوتاه بخش روف گاردن و باغچه های کوچک منزل نیز استفاده می شود. نرده های آهنی هلالی اغلب از نظر ضخامت لوله ها باریک هستند. بخش از این لوله ها دو بخشی هستند و بخشی دیگر نیز طراحی شده اند که به صورت نیم دایره اعمال می شود. از سوی دیگر این سبک از نرده ها اغلب دارای ظرافت مخصوصی هستند و بیشتر جنبه زیبایی دارند.

نرده آهنی مخصوص دیوار

در صورتی که دیوارهای کوتاهی دارید و شرایط برای نفوذ سارق به داخل منزل زیاد است بهتر است از نرده هایی استفاده کنید که دارای بخش نیزه ای مخصوصی هستند، مثلاً نرده هایی که به صورت طرح دار ترکیب شده اند اما سطح اجرای آنها به صورتی است که می تواند از بخش را جدا از بخش دیگر دنبال کند. این مدل از نرده ها اغلب دارای برگ های منزل هستند و می توانند به صورت قرینه نیز اجرا شوند.

نرده آهنی قرینه شده نیز برای دیوار مناسب هستند. قرینه سازی نرده ها به شکلی است که اجازه می دهد یک بخش از دیوار جدا از بخش دیگر دنبال شود. مثلاً نرده هایی که به صورت شاخ و برگ های ما متقارن طراحی شده اند. وضعیت اجرای نرده آهنی بر روی دیوار به صورتی است که می توان سطح قابل قبولی از دیوار را بپوشاند و علاوه بر زیبایی به ایمنی فضای موجود نیز کمک نماید.

نرده آهنی مخصوص دیوار و درب

یک سری طرح های نرده آهنی فرفورژه وجود دارد که به صورت ست استفاده می شود و برای درب ها و دیوار و ایوان استفاده می شود. این مدل از نرده ها برای خانه های لوکس اطراف شهر بهترین گزینه است. البته که سطح اجرای این سبک از نرده ها به شکل روتین دنبال می شود. به هر صورت نرده های آهنی که برای دیوار و درب استفاده می شود باید به صورت قرینه اجرا شوند در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود. نرده های اهنی برای درب به صورتی است که درب باز و بسته شده و شرایط ثابت ندارد اما برای دیوار و تراس و ایوان از نرده های ثابت و یک بار نصب شو استفاده می شود. نرده هایی که بر روی دیوار نصب می شوند اغلب قابلیت رنگ آمیزی دارند و می توانند سطح رنگ آمیزی در آن را محاسبه کرد.

نرده آهنی مخصوص دریچه های دیوار

خانه هایی که در داخل باغ طراحی شده اند اغلب دارای بافت دیوار شکلی هستند که دور تا دور باغ کشیده شده اند، در داخل این دیوارها اغلب از فضای خالی استفاده می شود که می تواند مشکل ساز شود و نیاز است که یک سطح حفاظ برای آن ارزیابی شود. مشخص است که طرح نرده های آهنی به کار رفته بر روی دیواره ها به شکلی است که می تواند هم جنبه زیبایی داشته باشد و هم برای بخش های مختلف ایمنی ایجاد نماید. البته که سطح اجرای نرده آهنی مخصوص دیوار بر اساس ابعاد دیوار است و هر طرحی را شامل نمی شود.

نکات مهم اجرای نرده آهنی

اول از هر چیز بدانید که نرده آهنی در معرض زنگ زدگی قرار دارد و علت رنگ آمیزی این مدل از نرده ها دوام بیشتر آن است. نوع نرده و سطح اجرای نرده اهنی باید توسط فرد مخصوص در نظر گرفته شود.

گاه استفاده از آهن و شیشه به صورت ترکیبی نتیجه بهتری ایجاد می کند. از یاد نبرید که قیمت نرده آهنی بر اساس کیفیتی که دارد تعیین می شود. یعنی جنس آهن، میزان آهن به کار رفته، سطح آهن و میزان جوشکاری و نصب آن نیز در قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

نرده های آهنی برای داخل منزل اغلب به صورت استیل هستند و برای محیط های مرطوب نیز باید با ماده ضد زنگ همراه باشند.

دوام آهن زیاد است و استحکام زیادی دارد به طوری که در برابر هر نوع ضربه ای مقاومت داشته و می تواند سطح اجرای روتینی داشته باشد.

در صورتی که نرده آهنی با شیشه ترکیب شود باید از پایه های محکمی برای اجرای آن استفاده شود. نرده های آهنی و شیشه ای به صورت ترکیبی دنبال می شود و نصب آن بر روی دیوار باید به صورتی باشد که شیشه در موقعیت درستی قرار بگیرد. شیشه های به کار رفته باید نشکن باشد و سکوریت باشد. البته که نرده آهنی در برخی از مناطق می تواند ساختار منطقی داشته باشد و برای برخی از مناطق بهتر است سبک دیگری از محصول اجرا شود و ساختار دو بخشی اجرا شود.

وضعیت نرده آهنی به صورت چند بخشی دنبال می شود و توری های خاص بر روی آن اعمال می شود.

1 دیدگاه

    profile avatar
  • ممنون از مطلب و وبسایت خوبتون
    از وبسایت ما هم دیدن کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.