مراحل ساخت نرده کابلی

مراحل ساخت نرده کابلی

نرده کابلی یک ترکیب عالی از نرده های استیل به همراه گاردهای امنیتی محسوب می‌شود که اغلب از جنس کابل یا گالوانیزه است. اجرای این مدل با استفاده از تجربه بالا و همینطور با دقت فراوان است. آنچه نرده کابلی را مورد تمایز سایر نرده ها قرار دارد است ایمنی چند برابر آن است. این محصول دارای خاصیت کششی بوده و سبب می‌شود که ضربات وارد را جذب کرده و آسیب را به حداقل برساند. نرده کابلی سبب می شود که پرت شدن از راه پله به حداقل برسد و همینطور نصب نرده کابلی به سادگی صورت می گیرد.

ساخت نرده کابلی

برای ساخت نرده کابلی در ابتدا نیاز است ابعاد محل اجرا به طور دقیق اندازه برداری شود. این کار باید توسط دستگاه و ابزار مشخصی صورت بگیرد. نیازز است کیفیت زمین و همینطور دیواره های محل نصب نرده کابلی به طور دقیق مشخص شود. فشارهای عمودی و افقی وارد به محل نصب می‌بایست پیش از نصب ارزیابی شود. پایه هایی که استفاده می‌شود مدل بندی متفاوتی دارد و نیاز است که مدل پایه های مخصوصی ارزیابی شود. پایه ها اغلب از جنس آهن و آلومینیومی و استیل هستند. در سبک های لوله یا پروفیل طراحی می‌شود. نصب پایه ها در محل محاسبه شده ارزیابی می‌شود و در نهایت نوبت به اتصال یراق مخصوص مهارکش است. این یراق در واقع قرار است سیم بکسل را به پایه ها نصب کند. این سری از قطعات برای حفظ ایمنی نرده بسیار مهم هستند. نقش اصلی برای تحمل بار وزنی مخصوص ارزیابی می شود. قطعاتی که برای حفظ ایمنی نرده بسیار مهم است اغلب نقش اصلی برای تحمل بار وزنی و کششی سیم و کابل را شامل می‌شود. پس از اتصال یراق مهارکش نوبت به عبور سیم فلزی است که از جنس استیل ضد نگ است و قطر آن اغلب اغلب بین 8 الی 20 میلیمتر ارزیابی شده است. در نهایت نوبت به ایجاد یک ردیفف دستگیره یا هندریل افقی بر روی پایه های نرده کابلی است به طوری که افراد بتوانند در راه پله و باگلن تردد داشته باشند و از تکیه گاه ایمنی استفاده کنند.

قیمت نرده کابلی

برای تعیین قیمت نرده کابلی نیاز است که تعداد کابل های محافظ نرده مشخص شود و همینطور اندازه گیری دقیقی برای ارتفاع کار تمام شده ارزیابی شود. مشخص است که کیفیت متریال برای نرده کابلی بسیار مهم است. ساخت نرده کابلی بر اساس متر مربع ارزیابی می‌شود. متریال به کار رفته برای نرده کابلی اهمیت زیادی دارد البته که قطعات و اتصالات آهنی و همینطور کابل های گالوانیزه در این زمینه اهمیت زیادی دارد. قیمت نرده کابلی بر اساس متریال نصب می‌شود و نسبت به قیمت نرده کابلی نیز یک سری قطعات و سیم های استیل را در نظر می‌گیرد.

نرده کابلی استیل

همانطور که از نام این مدل از نرده کابلی مشخص است که از قطعات و اتصالات ننوع استیل درجه یک استفاده شده است و هدف اصلی آن عدم زنگ زدگی است به طوری که برای هر شرایط آب و هوایی سازگار باشد و هرگز دچار پوسیدگی نشود و رنگ آن تغییر نکند. زیبایی و دوامی که برای نرده کابلی دیده می شود برای ساختمان های شخصی مانند ویلاها بسیار زیاد است و از کابل و سیم های خاصی در آن استفاده شده است. این سبک از نرده کابلی تمام استیل است و هزینه و ساخت و نصب آن بالاتر از سایر مدل ها است. اتصالات نرده کابلی استیل اغلب با استفاده از لوله استیل ضد زنگ و همینطور پروفیل های استیل است. لوله ها به صورت 4 عددی در کنار هم قرار می‌گیرند از سوی دیگر لوله های سه عددی عمودی نیز وجود دارد که می بایست به درستی در کنار هم قرار بگیرند. قسمت بالای نرده از چوب راش یا لوله استفاده شده است. طول و ارتفاعی که برای این نرده در نظر گرفته می‌شود بر اساس سفارش و محل نصب متغیر است. نرده کابلی استیل برای اجرای راه پله ها و همینطور بالکن ها مشخص می‌شود و دستگیره نیز روی نرده در قسمت اتصال پایه ها مشخص می شود و همینطور قطر لوله به کار گرفته شده برای آن 50 میلیمتر است و یا پروفیل های 40 میلیمتری را شامل می‌شود. ضخامت که برای کابل استیل در این سیستم استفاده می‌شود بین 6 الی 12 میلیمتر است و می تواند برای اجرای نرده تعیین شود.

نرده کابلی آهنی

یک نوع دیگر از نرده کابلی وجود دارد که از اجزای آهنی مانند پروفیل و لوله های رنگ شده در آن استفاده می شود و کابل ای گالوانیزه و همینطور اتصالات استیل را در نظر می‌گیرد. نرده کابلی آهنی برای مکان های عمومی که تردد زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل پایه و گاردهایی که برای نرده کابلی استفاده می‌شود بر اساس طول دستگیره ها مشخص می‌شود و از فولاد آهنی ضخیم به صورت پروفیل های چهارگوش و یا به صورت تسمه ای از ورق های آهنی با ضخامت 2 سانتیمتر در آن استفاده شده است. ساخت پایه های اصلی نرده کابلی بر این اساس ارزیابی می‌شود. استحکام و مقاومت بالایی که این مدل نرده دارد سبب جذب مشتری می‌شود. اغلب از نرده کابلی آهنی برای اطراف اسکله ها و سواحل دریا استفاده می‌شود و همینطور با کناره های دیواره های دریاچه های مصنوعی نیز دنبال می‌شود. ماندگاری و ایمنی این محصول برای تحمل شرایط سخت بسیار خوب است. نرده کابلی آهنی در کوره های ویژه رنگ آمیزی شده برای وام بیشتر استفاده می‌شود. رنگ قالب برای این نوع از نرده مشکلی است و البته که این رنگ به دلیل عدم نیاز به نظافت بالا و نگهداری آسانتر استفاده می‌شود و آلودگی کمتری را نیز نشان می‌دهد. کابل های سیم بکسلی که برای نرده کابلی آهنی استفاده می شود ضخامتی بین 10 الی 20 میلیمتر دارند و از جنس یراق اتصال دهنده کابل به پایه از نوع استیل در آن استفاده شده است و همینطور لایه پلاستیکی بین آن ها قرار دارد تا خوردگی آلومینیوم به حداقل برسد. در طراحی نرده کابلی از پایه های اختصاصی استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.