مدل های اجرای حفاظ بانکی

مدل های اجرای حفاظ بانکی

هرچه دنیای صنعت و هنر پیشرفته تر شود، استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم نیز بیشتر می‌شود. متریال های مورد استفاده از نظر زیبایی و مقاومت، رشد می‌کنند و در چنین شرایطی رضایت مشتری نیز بیشتر خواهد شد. حفاظ بانکی که معمولاً از آن به عنوان حفاظ استیل بانکی نیز یاد می‌شود، از دسته محصولاتی است که در طول زمان درگیر تغییرات مختلفی شده است و توانسته برای نمای خارجی بانک گزینه مناسبی باشد.

مهم‌ترین هدف حفاظ بانکی

در طراحی، نصب و اجرای حفاظ بانکی مهم‌ترین گزینه، امنیت است! بنابراین این‌که امنیت در نظر گرفته نشود، اصلاً قابل قبول نبوده و مشکل‌ساز می‌شود.

نوع استیلی که برای حفاظ بانکی به کار می‌رود، در اغلب اوقات استنلس استیل 304 است. این مدل از استیل ها در نمای خارجی پنجره کار می‌کنند و برای بالکن ها نیز مناسب هستند.

حفاظ بانکی استیل به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود.

دسته اول مدل حفاظ بانکی استیل ضد سرقت و دسته دوم نیز حفاظ استیل بانکی محافظ است.

شاید تصور کنید که هر دو گزینه کارهای یکسانی انجام می‌دهند، اما این تصور اشتباه است. حتما می‌پرسید چرا؟

حفاظ بانکی استیل، باید از نوع ضد سرقت باشد. چون مهم‌ترین هدف برای بانک‌ها این است که سرقت به حداقل برسد. اما برخی از حفاظ های استیل، محافظ هستند که برای درب آپارتمان یا بالکن ها استفاده می‌شوند.بایدگفت که این مدل نیز جنبه ضد سرقت دارد اما نه به اندازه حفاظ بانکی!

در طراحی حفاظ بانکی ضد سرقت، از گاردهای تقویت شده استفاده شده است، البته میله های آهنی نیز وجود دارند که به صورت چندین ردیف اجرا شده اند و شامل روکش های لوله استیل نیز می‌شوند. رویکرد جوشکاری که برای حفاظ بانکی ضد سرقت صورت می‌گیرد، در زوایای مختلف است و میزان و نوع سرقت در ابتدا پیش بینی می‌شود.

المان‌های به کار رفته برای حفاظ بانکی، به صورت لوله های استیل عمودی و افقی هستند که به صورت دکوراتیو طراحی می‌شوند و گاه می‌توانند طرح دار نیز باشند که طبق سلیقه مشتری و به صورت انحصاری اجرا می‌شوند.

دوام و طول عمر حفاظ بانکی بسیار مهم است، به طوری که باید از موارد امنیتی مشخصی برای ساخت کاردهای محافظ استفاده شود و هرچه قدرت و مقاومت بیشتری اجرا شود عملکرد بهتری خواهد داشت.

طول لوله های مجاز برای حفاظ بانکی

برای حفاظ بانکی، طول لوله ها بر اساس موقعیت پروژه مشخص می‌شود. گاه نیاز به لوله های یک متری است و گاه نیز لوله های سه متری بر اساس سطح عمودی و افقی مورد نظر اریابی می‌شود. استفاده از لوله های استیل که شامل قطرهای 38 و 51 میلیمتر هستند نیز، گزینه ای که برای ساخت حفاظ بانکی استیل در نظر گرفته می‌شود.

یک سری یراق های مخصوص وجود دارد که به دیواره و چهارچوب اطراف بانک متصل می‌شوند و نحوه اتصال نیز موضوعی است که جای بحث زیادی دارد. به طور کلی اگر قرار است از پیچ استفاده شود، پیچ ها باید در جای خود محکم شوند و در صورتی که قرار است نوع نصب به صورت جوشکاری باشد، سطح جوشکاری و دقت آن از موضوعات بسیار مهم محسوب می‌شود.

اگر نوع نصب به صورت پیچ است، تعداد پیچ ها، فشار و وابستگی هر پیچ به نسبت پیچ دیگر، باید به صورتی محاسبه شده باشد که سارق نتواند به سادگی آن را باز کند.

اینطور که مشخص است مدل‌های پیچی از نظر امنیت در سطح پایین‌تری هستند.

موارد استفاده از حفاظ بانکی

از حفاظ بانکی برای صرافی ها و طلافروشی ها نیز استفاده می‌شود. به طور کلی مکان هایی که نیاز به امنیت بالا دارند، از این حفاظ‌ها استفاده می‌کنند. مقاوم‌ترین و مستحکم‌ترین مدل حفاظ استیلی که به کار گرفته می‌شود، در مدل بانکی است.

به طوری که این مدل، هم می‌تواند تحمل فشار وزنی بالایی داشته باشد و هم از نظر دوام شرایط خوبی را در بر می‌گیرد.

جنس استیل 304 و یا 316 از مواردی است که برای حفاظ بانکی بسیار استفاده می‌شود. ضخامت لوله های استیل برای حفاظ های بانکی و همینطور پروفیل هایی که استفاده می‌شود، حداقل 1 میلیمتر است. از سوی دیگر در صورت نیاز می‌تواند سطح ضخامت بالاتری را در بر‌داشت.

مدل های حفاظ بانکی

دو مدل ثابت و بازشو برای حفاظ بانکی در نظر گرفته می‌شود. بخش هایی از بانک، که شامل دیوارهای عبور و مرور نمی‌شود، اغلب به واسطه حفاظ استیل ثابت مراقبت می‌شود و نیاز به مدل بازشو برای این بخش نخواهد بود. اما بخش ورود بانک، که شامل درب برای ورود و خروج افراد است، می‌بایست به صورت بازشو طراحی شود. حفاظ بانکی ثابت برای نمای شیشه ای ،گزینه خوبی هستند. لنگه های بازشو به کار رفته برای مدل حفاظ بانکی بازشو بسیار مهم هستند و طراحی و نصب این لنگه ها باید به صورتی باشد که سطح اجرا با سایر بخش‌ها فرق کند.

اگر بخواهیم حفاظ بانکی را از نظر ظاهر در یک دسته بندی قرار دهیم، بزرگ‌ترین دسته، مربوط به مدل های افقی هستند. در این مدل ها میزان امنیت در بیشترین حالت خود قرار دارد و از پروفیل های 40 در 40 به همراه لوله های 25 استفاده می‌شود.

در داخل این لوله ها از میل گرد 18 استفاده می‌شود که هم مقاومت بیشتری دارد و هم از نظر استحکام در شرایط بهتری قرار گرفته است.

لوله های افقی به صورت تک به تک ارزیابی و محاسبه می‌شوند و این کار هم مقرون به صرفه است و هم سبب می‌شود که ظاهر کار زیباتر و مناسب‌تر جلوه دهد.

از سوی دیگر استفاده از سایزهای 38 الی 51 برای این مدل از لوله ها، سبب می‌شود که سطح امنیت بیشتر شود.

اجرای حفاظ بانکی بر اساس ضوابط آتش نشانی و شهرداری نیز صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی از این دست وجود نخواهد داشت.

سیستم ایمنی متصل به حفاظ بانکی

یک بخش جدید از تکنولوژی روز دنیا وجود دارد که از سیستم های ایمنی مشخص برای حفاظت از ساختمان استفاده می کند به این ترتیب علاوه بر اینکه زیبایی ساختمان حفظ می شود سبب می شود که سطح استحکام لازم نیز بیشتر و بیشتر شود. به طور کلی این مدل از تکنولوژی به شکلی کار می کند که از ورود سارق و یا نزدیک شدن سارق به حفاظ بانکی مطلع می‌شود و خبررسانی به طور دقیق صورت می‌گیرد.

جنس استیل به کار رفته برای حفاظ بانکی ضد اسیدی است و سارق نمی تواند به واسطه مواد شیمیایی از این قبیل اقدام به از بین بردن این حفاظ نماید. از سوی دیگر آلیاژ مناسبی که برای حفاظ بانکی استفاده می شود به صورتی است که برای مجتمع های تجاری و اداری و مسکونی نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

نتیجه گیری

استیل به دو نوع 304 و 201 تقسیم می شود.

استیل با آلیاژ 304 از نوع مرغوب در صنعت ساختمان به حساب می آید و از لحاظ قیمتی از قیمت بالاتری نسبت به نوع 201 برخوردار است. استیل 304 به دلیل مقاومت در برابر عوامل جوی و ضد زنگ بودن در تمامی شرایط آب و هوایی قابل نصب می باشد و به صورت کتبی گارانتی می‌شود.

استیل 304 را می‌توان بهترین آلیاژ مورد استفاده در ساخت نرده استیل و حفاظ استیل دانست. این استیل جزء استیل های نگیر و یا به اصطلاح استیل هایی که جذب آهنربا نمی شوند است و عایقی مناسب در برابر زنگ زدگی، رطوبت و حرارت می‌باشد.

کارایی حفاظ استیل به طور یقین جهت افزایش ایمنی و حراست از فضای موجود است، به همین جهت شرکت رامادر برای انجام چنین وظیفه مهمی از بهترین و مناسبترین آلیاژها برای تولید حفاظ استیل بهره گرفته است.

• استراتژی‌های راهبردی برای حفاظ بانکی استفاده از نرده‌های استیل است که دارای مزایا و معایبی است. از موارد کلیدی در اجرای حفاظ استیل بانکی می‌توان نحوه اتصال لوله‌ها، میل‌گردهای داخل لوله و پروفیل را نام برد. استفاده از جوش و پیچ کاربرد بیشتری در این میان دارد. نوعی از حفاظ وجود دارد حفاظ‌های پیچ شده که به‌هیچ‌وجه شکسته نمی‌شوند و جزو مستحکم‌ترین حفاظ‌های بانکی هستند.

• اجزای تشکیل‌دهنده حفاظ استیل بانکی عبارت است از پروفیل استیل۴۰×۴۰، لوله استیل به قطر ۲۵ میلی‌متر و میل‌گرد آژدار.

• حفاظ بانکی همان‌طور که از نامش پیداست جهت امنیت در بانک‌ها و صرافی‌ها و طلافروشی‌ها استفاده می‌شود.

• در اجرای حفاظ بانکی از جوشکاری آرگون (جوشکاری با گاز آرگون با کمک قوس الکتریکی صورت می گیرد) در اتصال زوایا و قطعات به یکدیگر و هم‌چنین اتصال سازه ساختمان استفاده می‌شود.

• معمولا حفاظ استیل بانکی از حفاظ استیلی که برای پنجره و بالکن استفاده می‌شود به دلیل اهمیت محکم و قوی است.

• در نصب حفاظ استیل بانکی اولویت اتصال لوله و میل‌گرد آهنی داخل لوله به پروفیل دارای اهمیت بالایی است.

در سازه های حفاظ استیل برای بانک بستگی دارد که سازه در داخل محیط نصب شود و یا در خارج از محیط. با توجه به این که حفاظ استیل 304 در مقابل رطوبت و گردوغبار آسیب نمی‌بیند در محیط‌های بیرونی از این نوع حفاظ استفاده می‌شود ولی در محیط‌های داخلی از حفاظ استیل 201 استفاده می‌شود..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.