خاصیت کششی نرده کابلی سیم بکسلی

خاصیت کششی نرده کابلی سیم بکسلی

خاصیت کششی نرده کابلی سیم بکسلی

اولین گامی که برای اجرای نرده کابلی سیم بکسلی در نظر گرفته می شود ابعاد محل اجرای نرده است و اندازه گیری برای این بخش باید به صورت دستی صورت بگیرد. برای اجرای نرده کابلی سیم بکسلی کیفیت زمین و یا دیواره ای که قرار است نصب بر روی آن صورت بگیرد بسیار مهم است. نرده کابلی سیم بکسلی در خصوص فشارهای عمودی و افقی بسیار حساس هستند از این رو این محصول باید در شرایط محیطی سازگار اجرا شود. از سوی دیگر مدل پایه های که برای نرده کابلی سیم بکسلی در نظر گرفته می شود اغلب می تواند در مدل های آهنی یا استیل باشد.

عوامل مهم اجرای نرده کابلی سیم بکسلی
برای اجرای نرده کابلی سیم بکسلی نیاز است که نصب پایه ها به طور دقیق صورت بگیرد. برای پایه های این مدل از نرده ها از لوله یا پروفیل هایی استفاده می شود که می تواند اجرای خوبی داشته باشد. نصب پایه ها اغلب از جنس آلومینیومی، استیل یا آهنی است. مشخص است که برای نصب پایه ها در محل نیاز است که اتصال یراق مخصوص به درستی دنبال شود. یراق هایی که استفاده می شود به صورت مهارکش سیم بکسل هستند و همینطور از قطعاتی استفاده می شود که می توانند تحمل بار وزنی و کششی خوبی داشته باشند. پس از اتصال یراق مهارکش نیاز است که سیم های فلزی به نرده متصل شود. مشخص است که جنس کابل های نرده اغلب استیل ضد زنگ هستند و با کابل های گالوانیزه طراحی شده است. قطری که برای کابل ها در نظر گرفته می شود اغلب بین 5 میلیمتر تا 10 میلیمتر متغیر است. مشخص است که ردیف آخر دستگیره و هندریل هایی اجرا می شوند که اغلب بر روی پایه های نرده کابلی قرار می گیرد و افرادی که در راه پله هستند تکیه گاه محکمی خواهند داشت.

در طراحی و اجرای نرده کابلی سیم بکسلی می توان از گاردهای استیل استفاده کرد و یا از جنس گالوانیزه نیز استفاده می شود که دقت بالایی برای اجرای آن ارزیابی می شود. ایمنی نرده های کابلی به نسبت سایر محصولات بیشتر است. خاصیت کششی که برای نرده کابلی سیم بکسلی در نظر گرفته می شود بسیار مهم است و می تواند خطر آسیب را کمتر سازد. در واقع به محض برخورد افراد با نرده شکستگی ایجاد نمی شود و خاصیت ارتجاعی رخ می دهد.

اجرای نرده کابلی سیم بکسلی به صورت یک کار خصوصی است و به طور کلی از موارد حرفه ای در اجرای آن استفاده می شود. مشخص است که تعیین قیمت برای نرده کابلی سیم بکسلی بسیار موضوع مهمی است.

مسیر استاندارد نرده کابلی سیم بکسلی
راه پله ها در واقع محیط های ارتباطی بین طبقات هستند و نیاز است که یک مسیر استاندارد برای رفت و امد شکل بگیرد. اجرای نرده کابلی سیم بکسلی می تواند بخشی از فضای تضمین کننده امنیت باشد. از سوی دیگر نرده کابلی سیم بکسلی یکی از بخش های ایمن محسوب می شود. کابل های فولادی و سیم بکسلی بخش مهمی از راه پله را تشکیل می دهند. وضعیت انعطاف پذیری برای این نرده ها ارزیابی می شود. نرده کابلی سیم بکسلی از جنس استیل 304 ضد زنگ و یا مدل های فولادی با روکش گالوانیزه هستند. ارتفاعی که برای این نرده ها در نظر گرفته می شود اغلب از 90 الی 110 سانتی متر است. فاصله بین گاردها اغلب نباید بیشتر از 10 سانتیمتر باشد. قطری که برای کابل های نرده کابلی سیم بکسلی ارزیابی شده است از 5 میلیمتر و گاه در برخی از مدل ها به 10 میلیمتر نیز خواهد رسید.

در طراحی نرده کابلی سیم بکسلی خاصیت ارتجاعی کابل ها بسیار مهم است. استحکامی که برای تحمل فشار وزنی ارزیابی می شود بسیار موضوع مهمی است. سرعت اجرای بالا برای این اتصالات مهم هستند. در اجرای این مدل از نرده ها یک سری متریال های مختلف استفاده می شود که با موقعیت دکوراسیون سازگار است.

مدل های مدرن از نرده کابلی سیم بکسلی
امروزه در طراحی نرده کابلی سیم بکسلی از سبک های خاصی استفاده می شود و بیشتر برای اجزای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی و معماری این مدل ها بر اساس نوع پله می تواند با چوب و یا سایر متریال های معماری ترکیب شود. اجرای یک پله شیک در داخل منزل به واسطه نرده کابلی سیم بکسلی با پایه های متصل به دیوار یا سقف همراه است. مشخص است که این مدل از نرده ها به صورت شبکه ای طراحی شده اند و شرایط اتصال این نرده ها و ردیف های عمودی بررسی می شود. شکل چیدمان سیم بکسل ها بسیار مهم هستند و ترکیبی از چینش های عمودی و افقی را شامل می شود. به هر صورت یک حالت پوشش کامل و یک دست هستند و شامل کنارهای کف پله می شود به طوری که هم یک جانپاه خوب خواهد بود و هم موقعیت اجرای دقیقی دارد.

انواع اتصالات نرده کابلی سیم بکسلی
اتصالاتی که برای نرده کابلی سیم بکسلی در نظر گرفته می شود دارای انواع مختلفی هستند که هر یک به واسطه مدلی که دارند ارزیابی می شوند.

اتصالات نرده کابلی سیم بکسلی در مدل های جغجغه ای، ساچمه ای و مخصوص طراحی شده اند. اتصالات جغجغه ای اغلب به مدلی گفته می شود تا جایی که سیم محکم باشد، جمع خواهد شد. این مدل زیبایی بسیار زیادی دارد و برای محوطه ها استفاده می شود و برای رعایت اصل زیبایی در این مدل از پایه های استیل نیز استفاده می شود. این مدل از اتصالات پس از مدتی احتمال لق شدن و شل شدگی دارند و شاید استحکام خود را از دست بدهند.

مدل دیگر اتصالات ساچمه ای است که در طراحی آن از سه ساچمه و یک فنر استفاده می شود سیم ها در داخل آن جمع می شود. این مدل از اتصالات اغلب دارای ضخامت 6 میلی متری هستند و بیشتر با پایه های استیل و یا آهن های طلایی اجرا می شوند. یراق ساچمه ای اغلب دارای قابلیت قفل کن خودکار دارند و از شل شدگی فنر در این مجموعه نیز جلوگیری خواهد شد.

یک سری از اتصالات نرده کابلی سیم بکسلی دیده می شود که استحکام خوبی دارد و برای اغلب راه پله ها اجرا می شود این مدل از اتصالات هستند که می توانند اجرای مستقیمی داشته باشند و برخی از اتصالات را شامل شوند.

تعیین قیمت نرده کابلی سیم بکسلی
برای تعیین قیمت نرده کابلی سیم بکسلی در ابتدا باید متراژ و ارتفاع کل نرده ارزیابی شود. مشخص است که جنس متریال و سیم بکسل ها نیز بسیار مهم است. اگر نرده کابلی سیم بکسلی از جنس استیل ضد زنگ نیاز باشد هزینه کل اجرا بیشتر می شود. در صورتی که از فولاد یا گالوانیزه استفاده شود در صورتی که خاصیت ضد زنگ نداشته باشد اغلب از قیمت ارزان تری برخوردار است. به هر صورت این مدل از نرده ها به واسطه نوع سیم بکسل به کار رفته اجرا می شوند.

مورد بعدی ضخامت کابل و سیم ها هستند که بسیار مهم است. هرچه ضخامت سیم ها بیشتر شود سبب می شود که قیمت نهایی نرده کابلی سیم بکسلی بیشتر شود.

نوع پایه ها و همینطور هندریلی که برای نرده کابلی سیم بکسلی استفاده می شود از عوامل مهم قیمت نهایی آن محسوب می شود. پایه های آهنی اغلب ارزانتر از پایه استیل هستند.

اتصالات مصرفی و یراق آلات مورد استفاده برای نرده کابلی سیم بکسلی نیز بخشی از قیمت نهایی آن را تشکیل می دهد. یراق های مهارکش می تواند مهمترین قطعه در تعیین قیمت باشد و معمولاً دو جنس آهنی و استیل را شامل می شوند. به هر صورت دو نوع مهارکش داخل پایه یا خارج از پایه نیز وجود دارد که می تواند در قیمت گذاری های نهایی اهمیت زیادی داشته باشند.

مدل های اصلی نرده کابلی سیم بکسلی
نرده کابلی سیم بکسلی ساده از مدل هایی است که اغلب از ردیف های سیم بکسل ساده به صورت افقی طراحی شده است و در آن از لوله های پروفیل استیل یا آهن استفاده می شود و ارتفاع آن نیز بر اساس موقعیت پروژه تعیین می شود این محصول به نسبت مدل های طرح دار و پیچیده اغلب ارزانتر هستند.

نرده کابلی سیم بکسلی از نوع عمودی نیز وجود دارد که به جای نرده های راه پله سنتی اجرا می شود و به صورت عمودی و زاویه دار طراحی می شود و برای محیط هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند گزینه خوبی است. این مدل از نرده کابلی سیم بکسلی در دکوراسیون داخلی و خارجی نیز اجرا می شود و تحمل فشار عمودی بالایی را به خوبی دارد و قیمت آن به نسبت مدل ساده گرانتر است.

یک مدل از نرده کابلی سیم بکسلی به صورت طرح دار وجود دارد که خارج از ساختارهای سنتی است و به شکلی کاملاً منحصر به فرد طراحی می شود. این مدل از نرده ها طراحی خلاقانه ای دارد و متناسب با محیط اجرای نرده هستند. این مدل از نرده ها اغلب در طرح های منظم و نامنظم طراحی شده است و زیبایی و ایمنی بالایی دارند و برای مشتریان نیز دوام خوبی خواهند داشت. کمتر دیده شده است که نرده کابلی سیم بکسلی با شیشه ترکیب شود اما در آینده طرح های مدرن این محصول اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.