حمام شیشه ای با متریال روز

حمام شیشه ای با متریال روز

حمام شیشه ای علاوه بر اینکه سبب تقسیم فضا می شود سبب می شود که محیطی زیبا و جذاب طراحی و اجرا شود. حمام شیشه ای یک نوع دکوراتیو حرفه ای هستند. حمام شیشه ای در انواع و متریال های متنوع تولید می شود. برخی از کابین ها دارای ورق های پلکسی گلاس بوده و برخی دیگر از جنس پروفیل آلومینیوم پهن و بزرگ هستند. اینطور که مشخص است امروزه از حمام شیشه ای فریم لس به میزان گسترده تری استفاده می شود. تم های کلاسیک و مدرن نیز برای این سبک از حمام ها گزارش شده است.

حمام شیشه ای لولایی

یکی از سبک کابین های حمام شیشه ای به صورت لولایی است. شیشه ای که برای این مدل از حمام ها استفاده می شود جنس 10 میل سکوریت است. این مدل از شیشه ها به صورت مات و شفاف و همینطور سند بلاست طراحی می شود. گاهی نیز از شیشه های و لایه سکوریت لمینت در آن استفاده می شود که شفاف یا رنگی هستند. در این سبک از حمام شیشه ای معمولاً روی شیشه ها پیش ا سکوریت شدن نیاز به جاساز یراق با دستگاه های سی ان سی بوده و نیاز است که شیشه ها تحت حرارت 700 درجه سانتی گراد سکوریت و پخته شوند. نیاز است که مقاومت 11 برابری شیشه در برابر ضربه و حرارت ارزیابی شود. مرحله بعد مربوط به این است که شیشه ها توسط یراق آلات استنلس استیل 304 به دیوارها متصل شود. همینطور از یراق آلات لولایی استیل شیشه به شیشه یا شیشه به دیوار استفاده می شود که هم قابلیت باز و بسته شدن داشته باشد و هم ظاهری زیبا دارد.

یراق آلات به کار رفته برای حمام شیشه ای لولایی باید بسیار با کیفیت و وارداتی باشد و سطح نیاز مشتری را برآورده سازد. به طور کلی این محصول هرچه با کیفیت بالاتر طراحی و ساخته شود می تواند موقعیت اجرایی بهتری داشته باشد.

حمام شیشه ای ریلی

سبک دیگری از حمام شیشه ای وجود دارد که به صورت ریلی طراحی شده است. شیشه ای که برای این مدل از حمام ها به کار رفته است به همان صورت لولایی است و گاه از شیشه های دو لایه استفاده می شود. پس از آن از کابین دوش شیشه ای ریلی اسلایدینگ استفاده می شود که یک پکیج کامل با یک تسمه بلند هستند. معمولاً رنگ های طلایی و سیلور و مشکی در مدل های براق یا مات برای آن در نظر گرفته می شود. جنس یراق این مدل از حمام ها فولاد ضد نگ بوده و از فولاد شماره 304 در آن استفاده می شود. این سبک از کابین ها به طور کلی از نظر زیبایی و ایستایی و سبکی بسیار عالی بوده و سطح اجرایی خوبی دارند.

حمام شیشه ای پارتیشنی

از دیگر سبک حمام شیشه ای که وجود دارد پارتیشنی است. شیشه هایی که در این حمام ها به کار میرود به صورت سکوریت 10 میل بوده و یا از شیشه های دو لایه 5+5 سکوریت لمینت در آن به کار می رود. مشخص است که این مدل از کابین ها برای حمام های بزرگ گزینه بسیار خوبی هستند. از آنجایی که فضای اشغال شده توسط این مدل از حمام ها زیاد است نیاز است که از حداکثر فضای حمام استفاده شود. گاه نیاز است که برای ساخت آن از دیواره های سرویس نیز استفاده شود و کلیه فضای سرویس و حمام ها از اتاق خواب جدا شود. این مدل از حمام ها از شیشه هوشمند استفاده می کنند تا محیط بخش مستر حمام از اتاق خواب جدا باشد این سبک از حمام شیشه ای فوق حرفه ای بوده و در کشورهای اروپایی از آن استفاده می شود.

یراق آلاتی که برای این سبک از حمام ها استفاده می شود به صورت پارتیشنی هستند و در این مدل از کابین دوش ها بر اساس ابعاد و اندازه و زوایای فضا می توان تصور کرد که طراحی و ساخت پارتیشن ها به چه صورت دنبال می شود. این مدل از حمام ها به طور کلی دارای یک سکو و یک نشیمنگاه برای استراحت افراد هستند و گزینه خوبی محسوب می شوند.

حمام شیشه ای به صورت تک قطعه ای

نام مشخصی که برای این سبک از حمام شیشه ای در نظر گرفته می شود دیوایدر شیشه ای حمام است. در این مدل از حمام ها از شیشه به عنوان یک فضای جداکننده استفاده می شود و به طور کلی شیشه تک قطعه ای بوده و فضای دوش حمام را از سرویس و روشویی جدا می سازد. در این سبک از حمام شیشه ای از یراق بازشو یا ریلی استفاده نمی شود. یراق بست به کار رفته 120 استیل بوده که برای اتصال شیشه به دیوار استفاده می شود. البته در برخی از موارد از یراق استفاده می شود که چندان رایج نیستند.

محفظه حمام شیشه ای

کابین دوش شامل یک محفظه حمام کامل بوده که با پنل های پشتی و سینی تکمیل شده است و همه سطوح داخلی آن شامل آب بندی بوده و ضد آب هستند. این مدل از حمام ها هستند که در واقع نیاز به کاشی کاری دیوارهای داخلی را از بین می برند.  در حمام شیشه ای از سیستم دوش مخصوص به خود استفاده می شود و گاه نیز از تکنولوژی ترکیبی بادی جت ها نیز استفاده می شود.

حمام شیشه ای یک تحول عیب و جذاب در دنیای معماری محسوب شده است و به طور کلی اقدامات بهداشتی تعیین شده ای را ارزیابی می شود. این سبک از حمام ها در دو نوع باز و بسته طراحی و اجرا می شوند.

سوالات متداول از حمام شیشه ای

آیا حمام شیشه ای برای منزل من مناسب است؟

یکی از موارد مهم جهت اجرای حمام شیشه ای این است که اندازه کابین دوش با حمام شما مطابقت داده شود. همینطور نیاز است که سبک حمام خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شوید که کابین دوش با موقعیت حمام تناسب دارد.

منزل من کوچک است از چه حمام شیشه ای می توانم استفاده کنم؟

در صورتی که فضای داخلی منزل شما کوچک است می بایست از کابین ربع دایره استفاده کنید که دارای پشتی شیشه ای هستند. این گزینه یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. این مدل از حمام شیشه ای در یک گوشه جا می گیرد و معمولاً در طراحی آن از درهای شیشه ای منحنی استفاده می شود که سبب می شود طراحی فضا کارآمدتر باشد. این مدل از حمام ها هستند که دارای درب های کشویی بوده و شما برای باز کردن درب حمام نیاز به فضا ندارید.

امکانات این مدل از حمام ها به این صورت است که معمولاً از قاب های آلومینیومی استفاده می شود که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارند. از شیشه های 5 میلی متر ضخامت برای آنها استفاده می شود. شیردوشی که به کار میرود دارای کیفیت بالایی است. معمولاً 6 جت بادی قابل تنظیم وجود دارد تا کروم ها تنظیم شوند. نیاز است که سردوش قابل تنظیم و بلند شونده ای اجرا شود.

نیاز است که درب های کشویی نیز در نظر گرفته شود. البته که سینی دوش نیز بسیار مهم است.

بهترین حمام شیشه ای برای منازل بزرگ کدام است؟

در صورتی که می خواهید حمام شیشه ای شما در یک محفظه بزرگتر اجرا شود نیاز به کابین شیشه ای مستطیلی دارید که پشتی شیشه ای داشته و یک گزینه عالی هستند. این مدل از حمام ها هستند که دسترسی به فضای بیشتر را ایجاد می کنند. درب کشویی بدون نیاز به فضای کف اضافی دسترسی را آسانتر کرده است. البته که سایر وسایل و قطعات به کار رفته در این حمام ها باید بسیار ظریف و زیبا باشند تا اجرای خوب و دقیقی به خود بگیرند. از یاد نبرید که این مدل از حمام ها معمولاً خطوط کلاسیک جذابی دارند. قاب آلومینیومی که برای این سبک از حمام شیشه ای استفاده می شود باید جلا شده و در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد. ضخامت شیشه ها باید 5 میلی متر در نظر گرفته شود.

نیاز است که از دوش دستی با ریل بلند شونده استفاده شود و بستن درب ها نیز اغلب به صورت مغناطیسی صورت می گیرد. از سوی دیگر درب ها به شکل کشویی اجرا می شوند.

نکات مهم در زمان خرید حمام شیشه ای

در صورتی که قصد سفارش حمام شیشه ای دارید باید دو نکته را ارزیابی کنید. اول اینکه بهتر است اندازه کابین دوش مطابق با فضای شما باشد. نیاز است که سبک و نوع دکوراسیون یا چیدمان محیط اطراف همخوانی مشخصی با سایر بخش ها داشته باشد. کابین دوش می بایست به صورتی طراحی شود که بتواند همه کاربرد شما را تعیین نماید. معمولاً محوطه کابین دوش ها شامل سه شکل ربع دایره و مربع و مستطیل هستند و بازشو ها از سمت چپ یا راست تعیین می شوند. برخی از مدل حمام شیشه ای به صورتی است که کف آن دارای سینی است. یک سری سبک ها نیز وجود دارد که به صورت چند پنلی هستند و محوطه دوش را محصور می کنند.  شما می توانید برای نوع شیشه ای که قرار است برای حمام شیشه ای اجرا شود نیز تصمیم گیری داشته باشید که مدل های معمولی و چند لایه و پوشش داده شده مات موارد پر تقاضا هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.