استاندارد حفاظ بانکی

استاندارد حفاظ بانکی

چرا کیفیت حفاظ بانکی به نسبت سایر حفاظ ها مهم تر است؟ نحوه نصب حفاظ بانکی باید به چه صورت باشد؟ یا حفاظ های بانکی دارای درجه بندیهای مختلفی هستند؟ در این بخش قصد داریم راهنمای کامل از حفاظ بانکی را معرفی کنیم.

لزوم استاندارد حفاظ بانکی

استانداردی که برای حفاظ بانکی در نظر گرفته می شود بسیار مهم است. مرغوبیت و ایمنی این حفاظ ها باید مشخص باشد. یکی از بخش های مهم برای حفاظ بانکی ضخامت به کار برده است که در برخی از پروژه ها حساسیت امنیتی بالایی را در نظر میگیرد به طوری که در داخل لوله های حفاظ می بایست از میلگرد و یا لوله های آهنی استفاده شود و ضخامت بالایی برای آن اجرا می شود به طوری که بریدن حفاظ ها بسیار سخت و زمانبر است.

اجزای تشکیل دهند برای حفاظ بانکی اغلب پروفیل های 40 * 40 استیل است و لوله هایی که استفاده میشود نیز باید در ابعاد 25 میلیمتر و جنس استیل باشد. برای نصب حفاظ بانکی نیاز است که از جوش ها و اتصالات درستی استفاده شود به طوری که در نهایت کار اثری از سیاهی جوش وجود نداشته باشد و این موضوع بخشی از استاندارد حفاظ بانکی را تشکیل میدهد. در صورتی که موارد گفته شده رعایت شود حفاظ از استحکام بالایی برخوردار است و شیک و مدرن و ماندگار طراحی شده است.

مورد دیگر حفاظ هایی است که برای قسمت ورودی ساختمان اجرا می شود که شامل درب حفاظ یک لنگه یا دو لنگه است و معمولاً از لوله های کتابی استیل 304 استفاده می شود به طوری که در صورت نیاز از لولاهای کف گرد نیز استفاده شده است. معمولاً در قسمت قفل درب نیاز است که جای قفل اجرا شود و امنیت درب ورودی را بالاتر میبرد.

مزایای حفاظ بانکی استیل 304

استیلی که برای حفاظ بانکی استفاده می شود باید از مدل 304 باشد چون هم مقاومت بالاتری دارد و هم ظاهری شیک و براق را شامل شده است و به صورت مدرن به کار رفته است. ظاهر شیک استیل 304 به صورتی است که اگر به درستی نصب شود با فضای کل ساختمان هماهنگی دارد و ظاهر درخشنده و براقی را به خود اختصاص می دهد از سوی دیگر استیل 304 قابلیت شستشو دارد و این موضوع یکی از مهمترین امتیازات برای حفاظ بانکی است.

مقایسه حفاظ بانکی استیل با سایر جنس ها

در گذشته از آهن و چوب برای حفاظ استفاده میشد که از نظر امنیت شرایط نسبی داشته و نمیتوان گفت که برای موقعیت مختلف اجرا می شود. امروزه از متریال استیل 304 استفاده شده است و در پروژه های صنعتی و ساختمانی حفاظ بانکی استفاده میشود و به نوبه خود قابلیت اجرای زیادی دارد. اینطور که مشخص است استفاده از حفاظ استیل در مقایسه به نرده و حفاظ های آهنی و چوبی سبب می شود که قیمت تمام شده بیشتر باشد اما با گذشت زمان دچار تغییر حالت نمی شود و پوسیده نمی شود و رنگ آن نیز تغییر نمی کند و نصب آن برای هر مکانی به خوبی فراهم می شود و یک گزینه بسیار عالی خواهد بود.

قیمت حفاظ بانکی

پارامترهای مختلفی در راستای قیمت حفاظ بانکی وجود دارد و تعیین قیمت در ابتدا بسته به نوع 201 یا 304 استیل است. پس از ان نیاز است که ضخامت استیل مشخص شود و طرح مورد نظر مشتری ارزیابی شود البته که برخی از طرح ها برای محیط های بیرون اجرا میشوند و برخی دیگر مربوط به بخش های داخلی هستند. در محیط های بیرون نیاز به استفاده از استیل 304 است که در داخل آن از نیکل و کروم استفاده شده است که بیشترین خاصیت ضد زنگ را دارد و تغییر رنگ نمی دهد اما نسبت به مدل 201 قیمت بالاتری دارد.

برای حفاظ بانکی باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. از آنجایی که میزان متراژ در تعیین قیمت نهایی بسیار موثر است نیاز است که قیمت هر متر استیل 304 را بررسی کنید. این محصول معمولاً در مدل های 1 الی 10 متری، 10 الی 20 متری و بیشتر از 20 متری اجرا می شود و سطح محاسبه نیز وابسته به محیط پروژه صورت میگیرد.

قیمت حفاظ بانکی بر اساس قطر لوله و افقی و عمودی بودن آن نیز با هم فرق دارد. هزینه لوله های به کار رفته متناسب با ابعاد و تعداد نصب ارزیابی می شود. متراژ لوله یک عامل ثابت در تعیین قیمت حفاظ بانکی است و بر اساس کارهای ساختمانی اجرا می شود. به طور کلی زمان نصب و نوه نصب و متراژ کلی پروژه نیز مهم است. هزینه های حمل و نقل می بایست برآورده شود.

دو سبک از حفاظ بانکی

حفاظ بانکی استیل در دو سبک اجرا می شود. سبک اول به صورت تمام استیل است و سبک دوم شامل ترکیب پروفیل آهن با روکش ورق استیل و لوله است. به طور کلی استیل لوله ها و ستون های پروفیلی به کار رفته در این مدل از حفاظ ها از جنس استیل 304 هستند اما مدل های دیگری نیز وجود دارد که از ترکیب ستون پروفیل های آهنی بوده که با از قبل رنگ شده اند و با ورق استیل روکش می شوند. لوله های حفاظ میبایست جنس استیل داشته باشند و نصب آنها با فاصله مشخص صورت بگیرد.

تفاوت حفاظ بانکی و فروشگاهی

نصب و اجرای حفاظ بانکی و فروشگاهی تقریبا در یک راستا است با این تفاوت که برای حفاظ های فروشگاهی ترکیب شیشه و سازه های دیگر راحت تر صورت میگیرد اما برای حفاظ بانکی چون تاکید به مقاومت بالا است بهتر است از مدل هایی استفاده شود که تمام استیل بوده و جنس و سبک بی نظیری دارد.

حفاظ بانکی کربن و فولاد

یکی از مدل هایی که برای حفاظ در نظر گرفته میشود از آلیاژ فولاد و کربن است. در این مدل از حفاظ ها معمولاً دو درصد کربن اجرا می شود و استیل به کار رفته سخت و قوی تر است. این مدل از حفاظ ها که مشهور به استیل کربنی است به نسبت سایر انواع استیل قیمت ارزانتری دارد. البته که استفاده از حفاظ بانکی با این جنس چندان عاقلانه به نظر نمیرسد اما اگر ناچار به انتخاب این مدل باشید نیاز است که برای افزایش مقاومت از پوشش های پودری با اسپری استفاده کرد که رنگ های مختلفی داشته و مقاومت زیادی دارند.

چرا حفاظ بانکی استیل 304

اگر بخواهیم حفاظ بانکی استیل با نوع کربنی را مقایسه کنیم به سادگی مشخص میشود که این مدل بسیار قوی ترن از کربنی است و نیازی به پوشش مقاوم ندارد. استیل 304 از آلیاژ فولاد و کروم به همراه نیکل استفاده شده است به طوری که 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل را به صورت ترکیبی استفاده میشود و همانطور که از اسمش پیداست به استیل 8-18 شناخته شده است. مقاومت بالای حفاظ بانکی استیل 304 در برابر خوردگی سبب شده تا گزینه خوبی محسوب شود. به طور کلی این مدل از استیل برای حفاظ داخل ساختمان و همینطور در برابر محاورت هوا گزینه خوبی است. حفاظ بانکی استیل نیازی به نگهداری خاصی ندارد و سطح و بافت آن نیز بسیار مقاوم است.

سوالات متداول

حفاظ بانکی استیل چه مزایایی دارد؟

استفاده از لوله های استیل 304 رایج ترین نوع استیل به کار رفته برای حفاظ بانکی است که سبب میشود در برابر گرما، سرما و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. ظاهر حفاظ بانکی استیل زیبا بوده و نظافت آن بسیار آسان است. این مدل از حفاظ ها به طور کلی می تواند یکی از بهترین گزینه های اجرایی باشند.

نصب حفاظ بانکی تنها مخصوص بانک است؟

خیر! از حفاظ بانکی می تواند برای هر مکانی که نیاز به ایمنی بالا است استفاده کرد و محدودیتی از این دست وجود ندارد. به طور کلی از حفاظ بانکی برای درب ورودی برخی از ساختمان های مهم نیز استفاده میشود و کاربرد زیادی دارد و می تواند یک سبک بی نظیر در اجرا را شامل شود.

چطور می توان حفاظ بانکی با قیمت ارزانتر خریداری کرد؟

تعیین قیمت برای حفاظ بانکی بستگی به شرایط پروژه دارد و نباید انتظار داشت که در یک پروژه مهم و حساس هزینه به کار رفته بسیار کم شود. اما قطر لوله ها و متراژ به کار رفته از مواردی است که در تعیین قیمت نهایی تاثیر زیاد میگذارد. به طور کلی مدل حفاظ و نحوه نصب و هزینه های حمل و نقل نیز می تواند تا حد زیادی متغیر باشد.

برای سفارش و خرید حفاظ بانکی نیاز است در ابتدا مشاوره های لازم صورت بگیرد. مشخص است حفاظ های بانکی دارای سبک های مخصوصی هستند که هر یک کاربرد خاص خود دارند. البته که لوله های به کار رفته در حفاظ بانکی باید از نظر مقاومت و ایمنی شرایط خوبی داشته باشد و این محصول می بایست از نظر نصب بدون هیچ ایرادی باشد. در شرایطی که قصد دارید نصب حفاظ بانکی به خوبی صورت بگیرد باید از افراد متخصص استفاده شود. اجرای این مدل از نرده ها بستگی به سازوکار بنا نیز دارد و برخی از مدل ها هستند که نصب آسانتر و برخی دیگر نصب سخت تری دارند. مشخص است که هر نرده باید در جای درست خود قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.