اجرای نرده شیشه ای با مقاومت تضمینی

اجرای نرده شیشه ای با مقاومت تضمینی

نرده شیشه ای محصولی جذاب و مقاوم و به نسبت سایر محصولات جدید و به روز است. انواع مختلفی از نرده شیشه ای وجود دارد که برخی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه ای فیکس پوینت که مشهور به جان پناه شیشه ای است با یراق فولادی ضد زنگ خود متقاضی زیادی دارد. از یراق ضد فولاد شماره 304 گرد برای این مدل از نرده ها استفاده می شود که شرایط اتصال کناره ها به دیوار را فراهم ساخته و حالت بولت ارد. در اجرای این مدل از نرده ها شیشه و پله در یک راستا قرار می گیرند. این مدل از نرده شیشه ای به طور کلی به صورت یک لایه سکوریت 10 میل و همینطور در مدل های دو لایه 5 و 6 و 8 میل طرحی و اجرای می شود.

معمولاً یراق آلاتی که برای این نرده ها استفاده می شود از برند کینگ لانگ تایوان هستند و البته که سطح اجرای هدریل استیل و آلومینیوم نیز وجود دارد که مقاطع به کار رفته در آنها به صورت u صاف و گرد است که بر اساس نیاز مشتری انتخاب می شود.

از سوی دیگر این مدل از نرده ها دارای زیر کار مناسبی هستند و وضعیت تراز برای آنها به درستی ایجاد می شود. محل تلاقی پیچ های فیکس پوینت به بخش دیواره بر اساس قوطی های فلزی است که مقطع 40 در 80 میل را پوشش می دهند و هم ایستایی و دوام خوبی دارند و هم از نظر مقاومت در شرایط خوبی قرار گرفته اند.

اجرای نرده شیشه ای اسپیگوت

یکی از ویژگی های مهمی که برای نرده شیشه ای اسپیگوت می توان قائل شد سرعت اجرای بالای آن است که به نسبت سایر مدل ها در وضعیت بهتری قرار دارد. این مدل از نرده ها به صورت شیشه های یک لایه و دو لایه هستند که اغلب از جنس لمینت بوده و رویکرد اجرای خوبی دارند. یراق استیل به کار رفته در این مدل از نرده های شیشه ای به صورت استیل یو شکل است و حالت ایستاده دارد که سبب می شود شیشه از بالا مهار شود و از پایین نیز در زمین بولت می شود و استحکام زیادی دارد. از سوی دیگر از پیچ های بزرگی برای این مدل استفاده شده است که در زمین فرو می روند و گاه از چسب سنگ استفاده می شود تا دوام و استایی نرده بیشتر شود و در دراز مدت مشکلی ایجاد نکند.

برای اجرای نرده شیشه ای اسپیگوت معمولاً ارتفاع بین 15 الی 25 سانتی متر و عرض 3 الی 5 سانتی متر اجرا می شود. قطعاتی که برای این مدل نرده ها وجود دارد بین 120 الی 200 سانتی متر است و در بین شیشه ها یک سانتی متر فاصله وجود دارد. در صورتی که نیاز به اخذ تاییدیه آتش نشانی برای اجرای این مدل نرده باشد نیاز است که شیشه ها به صورت دو لایه استفاده شود و به صورت سکوریت و لمینت ترکیبی اجرا می شود. از سوی دیگر پی وی بی مورد استفاده در این مدل از نرده ها ضخامت 1.52 میل داشته و یا 3.2 میل هستند. ارتفاع شیشه ها نیز در حدود 110 سانتی متر از زمین فاصله دارد و در نهایت طراحی و نصب این مدل از نرده ها می بایست با رعایت اصول دقیق صورت بگیرد و تضمین شده باشد.

اجرای نرده شیشه ای رو کار

نرده شیشه ای اکسپوز یکی از مدل نرده های روکار محسوب می شود که برای اجرای حفاظ به صورت دور تا دور اجرا شده و برای پرتگاه ها و روف گاردن از آن استفاده می شود. این مدل از نرده ها هستند که کف سازی خاص خود را می طلبد و همینطور نصب سنگ و سرامیک در کنار این نرده ها به سادگی صورت می گیرد.

در این مدل از نرده های شیشه ای تراز بودن مهمترین موضوع است و به نوعی کف نهایی می بایست فاینال باشد. جانپناه های شیشه ای اکسپوز نمی توانند بر روی سطح ناصاف نصب شوند و در صورتی که سطح ناتراز باشد دچار مشکل می شوند. از سوی دیگر حتی اگر نرده نصب شده باشد شیشه ها در یک راستا قرار نمی گیرند و در نهایت ایستایی و زیبایی کار زیر سوال می رود.

متریالی که برای نرده شیشه ای اکسپوز استفاده می شود آلومینیوم است و از پروفیل های مخصوصی استفاده می شود که اغلب دارای دانسیت بالایی هستند و به شکل اختصاصی اجرا می شوند و روی کف تراز می شوند.

پس از نصب آلومینیوم در بخش کف یک سری براکت ها و کاورهای پروفیل وجود دارد که برای نمای ساختمان اجرا می شود و برای باز و بست کردن گزینه خوبی هستند. این مدل از نرده ها در طرح و رنگ مختلفی اجرا می شود و رویکرد اجرای آن منحصر به فرد است.

شیشه های به کار رفته برای نرده شیشه ای روکار اغلب سکوریت یا لمینت هستند که ضخامت آنها بین پانزده الی بیست میلی متر است و در نهایت به صورت دو لایه شیشه هشت تا ده میل نیز اجرا می شود و موقعیت اجرای آن خوب است.

در اجرای این مدل از نرده ها از هندریل یا دستگیره استفاده می شود که تنوع زیادی داشته و از یوخپل استیل یا گرید 304 برای آن استفاده می شود و ضخامت اجرایی 0.3 الی 0.5 میلی متر بوده و می تواند شامل هندریل با طرح های مختلف دایره ای باشد . مدل های مربعی نیز برای این هندریل ها اجرا می شود.

نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای به صورت دفنی برای توکار استفاده می شود و از نظر ظاهری بسیار مشابه با مدل روکار یا اکسپوز است. این مدل از نرده ها به صورت پروفیل در داخل زمین کار گذاشته می شوند و به نوعی از کاورهای آلومینیومی ظریف روی سطح زمین استفاده می شود و سایر متعلقات در داخل زمین هستند. نکته مهمی که برای اجرای نرده شیشه ای دفنی وجود دارد اینکه پیش از اتمام کف سازی می بایست پروفیل ها در داخل زمین کار گذاشته شوند و در نهایت کف سازی تمام شود.

استقامت و ایستایی در این مدل از نرده ها بسیار مهم است و فشار و ضربه خاصی را تحمل می کند. از سوی دیگر استانداردهای ایمنی خاصی نیز برای این مدل از نرده های شیشه ای استفاده می شود. استانداردهای اروپایی برای این مدل از نرده ها دیده می شود که بتواند ضربات جانبی تا 150 کیلوگرم بر متر مربع را تحمل کند و در نهایت برای محیط های پر تردد مثل مراکز تجاری و فودکورت ها نیز تا 300 کیلوگرم بر متر مربع را تحمل می کند.

نرده شیشه ای بدون فریم

نام دیگر نرده شیشه ای فریم لس است که در لیست نرده های اقتصادی قرار دارد و به نوعی از نظر ایستایی و زیبایی سطح پایین تری دارد. شیشه هایی که برای این مدل از نرده شیشه ای استفاده می شود معمولاً 10 میل سکوریت شفاف است و یا 10 میل سکوریت ساتینا است که بر اساس نیاز مشتری مشخص می شود. این مدل از نرده ها قابلیت طراحی و اجرا به صورت سندبلاست را دارند از سوی دیگر فریمی برای آنها در نظر گرفته نمی شود و حداقل یراق برای اتصال را دارد.

در این مدل از نرده شیشه ای از بست های مختلف استفاده می شود مثلاً بست 120 برای اتصال شیشه به دیوار و یا بست های 80 در 80 که برای اتصال به شیشه گزینه خوبی هستند و به نوعی از آلیاژ داخلی آلومینیوم در آن استفاده شده است. روکش بیرون  آن نیز از استیل 304 بوده و رنگ های طلایی و نقره ای برای آن اجرا شده است و همینطور اشکال مربعی و نیم دایره و منحنی را شمل می شود.

میزان امنیت نرده شیشه ای

ایمنی نرده شیشه ای یکی از موضوعات مهم محسوب می شود که نگرانی های خاص خود را دارد به خصوص اگر قرار باشد متراژ زیادی از آن اجرا شود. نگرانی ها ناشی از شکستن شیشه یا عدم تحمل وزن توسط نرده است.

نرده شیشه ای بسیار ایمن تر از سایر نرده های معمولی هستند. نرده شیشه ای به هیچ عنوان شکاف ندارند و این موضوع سبب می شود که کودک یا حیوانات خانگی نتوانند از لای نرده عبور کنند و به نوعی فضای بین شیشه و تکیه گاه بسیار محدود است.

نرده شیشه ای به شکلی طراحی می شود که هیچ دستگیره ای ندارد و بالا رفتن کودک از آن بسیار محدود است و از سقوط جلوگیری می شود.

در اجرای این مدل از نرده ها ترس از بابت پوسیدگی یا زنگ زدن وجود ندارد اما نرده های چوبی و فلزی رفته رفته زنگ می زنند.

مراحل نصب نرده شیشه ای بسیار ایمن است و از اتصال دهنده هایی برای آن استفاده می شود که بسیار قوی و امنی هستند و به نوعی شیشه استفاده شده 4 برابر شیشه های معمولی ایمنی دارد و به صورت قطعات تیز خرد نمی شود و خطری از این بابت وجود ندارد.

سیستم اجرای نرده شیشه ای به نسبت نرده ها از ایمنی خوبی برخوردار است و ظاهر بسیار زیبایی داشته و می تواند یک رویکرد ایمنی برای ساختمان محسوب شود و ارزش آن تا ده برابر بیشتر از سایر مدل های موجود در بازار است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.