پله استخری با هندریل استاندارد

پله استخری با هندریل استاندارد

پله استخری یا نردبان استخر از ملزومات بهره برداری از استخر می باشد و باعث سهولت در بیرون آمدن شناگران از حوضچه یا همان کاسه استخر می شود، در استخرشنا با طول بیشتر از 10 متر بهتر است از دو نردبان استخر ( یکی در قسمت عمیق و یکی در قسمت کم عمق ) استفاده شود و در استخرهایی با طول کمتر از 10 متر از یک نردبان استخر در قسمت کم عمق استفاده می شود.

اصولا پله استخری از جنس استیل 304 یا 316 با پله هایی از جنس ABS ، تمام استیل و یا ترکیبی از استیل و پلاستیک ضد سُرخوردگی ساخته می شوند، تعداد پله های پله استخری بسته به عمق محل نصب نردبان استخر از 2 پله تا 6 پله موجود می باشند و معمولا فاصله بین پله ها 25 یا 30 سانتی متر می باشد.

پله های استخری در مدل های مختلفی ساخته و عرضه گردیده اند مانند مدل استاندارد، کلاپ، دو تیکه، شیبدار و… که برای انتخاب نوع آنها مؤلفه هایی چون نوع کاربری استخر، هم سطح بودن استخر با کف (وجود سر ریز یا عدم وجود آن)، بالا بودن استخر از سطح زمین (مقدار پهنای لبه استخر و یا این که لبه استخر سر ریز دارد یا خیر ) در نظر گرفته می شود.

متداول ترین نوع پلکان استخر، طرح استاندارد می باشد و در صورتی که محدودیت فضا در پاگرد محوطه استخر وجود نداشته باشد بهترین گزینه، انتخاب فرم استاندارد است.

به منظور انتخاب نردبان استخر یا پله استخری باید به نکات زیر توجه کرد:

برای اطمینان از عدم زنگ زدن باید نردبان یا پله استخری از جنس استیل نگیر (آهن ربا را به خود جذب نکند) باشد. مدل نردبان استخر یا پرده استخری با توجه به محل قرار گرفتن روی سکو یا پشت گریل به شرح زیر تغییر می کند:

برای انتخاب تعداد پله های پلکان استخر هم باید به فاصله لبه استخر تا کف استخر توجه نمود . برای قسمت عمیق استخر تعداد پله از کف محاسبه نمی شود و معمولا نردبان استخر سه یا چهار پله انتخاب می شود.

انواع پله های استخری

انواع پله های استخری در دو مدل استاندارد و کلاب قابل ارائه می باشد.

پله های استخری کاملا استیل بوده و حتی پیچ اتصال پله به نردبان استخر استیل می باشد تا از ایجاد زنگ آب بر روی نردبان استخر جلوگیری شود.

نیاز استخر های امروزی و مدرن یک پله استخری با کیفیت و ضدزنگ می باشد

کیفیت تولیدات شرکت پردیس نرده در بالاترین سطح کیفی می باشد

که نیاز مشتریان  عزیز را برآورده می کند

جنس و متریال با کیفیت و نوع خم کاری یا کرب پله طوری باید باشد

که تمامی افراد از سنین کوچک و بزرگ و مسن بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند

پله های استخر عموما با ارتفاع مشخص تولید می شود

که جدید ترین متد طراحی و همگام با نیاز مشتری را در شرکت تولید کنیم

که پاسخ گوی نیاز مشتریان عزیز  باشد

پله استخری استیل

جنس زنگ نزن با متریال موجود با آلیاژ 304 تولید می شود آلیاژ 304 یک عدد بین المللی برای شناخت و درجه بندی کیفیت در نوع های مختلف استیل می باشد

آلیاژ 304

به نوعی فولاد زنگ نزن می باشد که برای جاهایی ماننده استخر و نواحی که در آن هوای شرجی  و مرطوب می باشد استفاده می شودکه دربرابر عوامل جوی پایدار و مقاوم بماند یک نوع آلیاژ بالاتر و با کیفیت تر از آلیاژ 304 در این شرکت می باشد که به آن  آلیاژ 316  گفته می شود در صد کروم 10 درصد و نیکل بالا و یک ماده به نام مولیبدن به آن اضافه شده است. که خواصت زنگ نزن بودن آن را دربرابر اسید شویی استخر ها بالا می برد

ولی به دلیل قیمت تمام شده بالا و نا کافی بودن این آلیاژ در ایران از آن خیلی کمتر استفاده می شود
استفاده از پله استخری بیشتر برای سهولت در بیرون آمدن شناگران می باشد.استیل استفاده شده در ساخت پله استخری باید از جنس مرغوب و ضد زنک (استیل 304 و استیل 316) باشد تا ظاهر خود را در آب حفظ کند زیرا پله های استخری همیشه در معرض رطوبت هستند. جنس کف پله های نردبان استخری می تواند از پلاستیک فشرده و یا استیل باشد. برخی پله های استخری از ترکیب پلاستیک و استیل استفاده می شود به صورتی که دستگیره ها از جنس استیل و پله های آن پلاستیک فشرده می باشد چرا که علی رغم زیبایی باعث اصطکاک و عدم لغزش و لیز خوردگی پا می شود. ارتفاع و تعداد پله های نردبان استخری، بستگی به نیاز شما و عمق استخر دارد. قیمت پله استخری بسته به تعداد کف پله ها داده می شود. زیرا تعداد کف پله ها ، مشخص کننده ارتفاع پله استخری است

پله استخری یکی از محصولات مورد نیاز در استخر است که در تمامی مکان های سرپوشیده و رو باز قابل استفاده است. این محصول از استیل درست شده و به همین دلیل از مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی برخوردار بوده و در همجواری طولانی مدت با آب هیچ مشکلی ایجاد نمی گردد. کف های پلاستیکی از جنس پلاستیک نشکن ABS بوده و از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی است. نوع پلاستیکی دسته بندی پله نسبت به نوع فلزی از قیمت مناسب تری برخودار است.

نرده استیل دور استخر

نرده استیل برای استخر جلوه ی زیبایی هم دارد. اکثرا در استخرهای شخصی تلفیقی از نرده استیل و شیشه را میبینیم. که نمای بسیار زیبایی به استخر و محیط می دهند. حتی استفاده از این نرده در محیط باز هم بی ضرر است، چرا که تمیز کردن آنها بسیار راحت است و در برابر گرد و خاک، کهنه و خراب نمیشوند و تنها با آبکشی یا دستمال کشی مثل روز اول میشوند.

چیزی که گروه آدران استیل همیشه بر آن تاکید دارد، سهولت در نظافت این نرده ها است. همچنین نصب آسان و کم دردسر این نرده ها از المان های مهم انتخاب این نرده ها و حفاظ ها به حساب می آید.

نردبان و پله استخری

نردبان استخر و پله استخری از مواردی هست که در تمام استخرها وجود دارد. یکی از موارد امنیتی در ساخت استخرها همین نردبان استخر و نرده های کناری آن است، که با آنها رفت و آمد به داخل استخر بسیار راحت‌تر میشود.

با توجه به عمق استخرها تعداد پله ها در استخرها متفاوت خواهد بود. اگر میخواهید از پله های غیر سنگی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما نرده ها و پله های استیل آدران استیل است. چرا که هم زیبایی استخر حفظ میشود و هم از امنیت و مقاومت بالایی برخوردار است

هندریل استخر

هندریل اطراف استخر هم به همین منوال است و کسانی که در دیواره استخر راه میروند معمولا از آن استفاده می کنند. این نرده ها معمولا در لبه ی استخرها هستند اما باز هم در معرض آب هستند. پس باید دقت کنید و جنس مناسب را انتخاب کنید.

معمولا آلیاژ 316 بهترین نوع آلیاژ است. اما 304 هم برای این نرده ها بد نیست. تنها مشکل زمان فرسایش این آلیاژ ها است. استیل 316 معمولا مقاومت بیشتری خواهد داشت و سالهای بیشتری دوام خواهد آورد.

نردبان استخر یا پله استخری از ملزومات استخر ها بوده و باعث سهولت در بیرون آمدن شناگران از استخر می شود. در استخر های با طول کمتر از 6 متر از یک نردبان و در طول بیشتر به ازای هر 5 متر یک نردبان در نظر می گیرند. بهتر است که نردبان در دو قسمت کم عمق و عمیق استخر قرار داده شوند. تعداد پله های نردبان استخر بسته به عمق محل نصب نردبان از 2 پله تا 6 پله بوده و معمولا فاصله بین پله ها 25 یا 30 سانتی متر می باشد. نردبان های استخری در مدل های مختلفی مانند مدل استاندارد، کلاپ، دو تیکه و شیبدار بوده که برای انتخاب نوع آنها مواردی همچون کاربری استخر، هم سطح بودن لبه داخلی و خارجی استخر، وجود گریل در اطراف استخر و وجود سر ریز یا عدم وجود آن در نظر گرفته می شود.

معمول ترین نوع پله استخری

معمول ترین نوع پله استخری، نردبان طرح استاندارد بوده و در صورتی که محدودیت فضا در محوطه کناری استخر وجود نداشته باشد بهترین گزینه، انتخاب فرم استاندارد است. مدل های دیگر نردبان استخری با توجه به فاصله لبه استخر و سکو و گریل تعیین می شود. در صورتیکه نردبان استخری یا پله استخری روی سکو و نزدیک لبه استخر نصب شود باید مدل عصایی یا کلاپ انتخاب شود و در صورتیکه نردبان استخر پشت گریل یا سکو نصب شود باید مدل معمولی (دهنه باز) انتخاب شود. جهت انتخاب تعداد پله های نردبان استخر، فاصله لبه استخر تا کف استخر محاسبه شده و از نردبان 2 یا 3 پله استفاده شده و برای قسمت عمیق چهار یا پنج پله انتخاب می شود.

ایمنی پله استخری

صرف نظر از ظاهر و شکل پله ها ، ایمنی این عنصر استخر بیشترین نقش را در روند انتخاب آن دارد. به عنوان نردبان ناامن یا خیلی لغزنده باعث آسیب در هنگام استحمام می شود. علاوه بر این، باید بهینه عرض پله ها را نیز در نظر بگیرید، زیرا دستگاه بسیار باریک نیز کاملاً نا امن است. همچنین باید ایمنی محیطی از مواد ساخته شده از پله را بررسی کنید. همه اتصال دهنده ها باید آن را با اطمینان در استخر برطرف کنند. پله ها نباید لغزنده باشند، باید به روکش مخصوص مجهز شوند.

نصب پله ها باید ساده و راحت باشد ، باید بادوام بوده و توانایی تحمل بارهای سنگین را داشته باشد. علاوه بر این، باید روی پله ها نیز دستی داشته باشید ، همچنین دارای سیستم ضد لغزش است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.