هندریل شیشه ای مطمئن و مقاوم

هندریل شیشه ای مطمئن و مقاوم

هندریل شیشه ای را بسیاری از افراد به نرده شیشه ای می شناسند. در این مقاله قصد داریم هندریل شیشه ای را معرفی کنیم و از مقاومت و مزایا و معایب آن صحبت کنید همینطور می خواهیم در خصوص ساختار هندریل شیشه ای صحبت کنیم و این محصول را از نظر سطح اجرا مورد بررسی قرار دهیم. هندریل شیشه ای یا نرده شیشه ای محصولی است که می تواند برای تغییر شکل دکوراسیون یک فضا بهترین گزینه باشد.

معرفی هندریل شیشه ای

در صورتی که نیاز است به زیباسازی محیط دارید و میخواهید نور بیشتری دریافت کنید و همینطور یک محصول ایمن داشته باشید باید از هندریل شیشه ای استفاده کنید که به عنوان یک گزینه عالی و کاربردی محسوب می شود. از هندریل شیشه ای در بالکن و پله و استخر و سایر بخش ها استفاده می شود و ترکیب بندی متفاوتی برای آن در نظر گرفته می شود.

هندریل شیشه ای عموماً از جنس شیشه نسکن است که به آن سکوریت گفته می شود که توسط لایه ای از لمینت پوشانده شده است. دسته بندی های مختلفی برای هندریل شیشه ای در نظر گرفته شده است که با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

هندریل شیشه ای از نوع سکوریت و لمینت پایه دار

هندریل شیشه ای از نوع سکوریت در مدل ارزان و قابل ارزیابی است. پایه های این نوع مره از جنس آلومینیوم بوده و این موضوع سبب ارزان قیمت بودن آن می شود. شیشه هایی که در پایه نرده ها قرار می گیرند ضخامتی در حدود 12 میلی متر دارند که به نوعی این محصول می تواند دوام نسبی خوبی نسبت به سایر بخش ها داشته باشد و ساختار تزئینی خوبی را نیز حفظ می کند.

هندریل شیشه ای سکوریت با بست های عنکبوتی

مدل دیگری از هندریل شیشه ای وجود دارد که مشهور به مدل بست های عنکبوتی است که برای نصب آن از بست های عنکبوتی استفاده می شود شیشه سکوریت و لمینیتی که برای هندریل شیشه ای استفاده می شود به هندریل متصل شده است و به نعی محل اتصال بست ها دقیق و قابل قبول است.

هندریل شیشه ای از نوع اسپیگت

در صورتی که به دنبال هندریل شیشه ای بسیار با دوام و مقاوم باشید، نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پایه های این نرده ها اغلب به شکل سوزنی طراحی شده اند و ارتفاعی به میزان 15 سانتی متر دارند و به نوعی پایه سوزنی استیل به کار رفته برای هندریل شیشه ای به صورتی است که می توان شیشه هایی تا 4 متر را در ساختار آنها قرار داد.

هندریل شیشه ای سکوریت و لمینت اکسپوز

گاه در طراحی و اجرای هندریل شیشه ای از شکل یو انگلیسی استفاده می شود که به آن هندریل شیشه ای اکسپوز گفته می شود که فاصله ای در حدود 20 الی 25 سانتی متر از سطح زمین دارد. نصب قاب شیشه در آن نیز سبب می شود که به درستی محکم شود و این مدل از هندریل شیشه ای هم کیفیت بالایی دارد و هم از نظر اعتبار وضعیت خوبی دارد. وقتی نصب قاب به خوبی صورت بگیرد شیشه در جای درستی قرار می گیرد و به درستی محکم می شود. این نوع از شیشه های سکوریت و لمینت اغلب بسیار استحکام هستند و می توانند بهترین موقعیت را در نظر بگیرند.

کاربردهای هندریل شیشه ای

در صورتی که بخواهید از نرده های شیشه ای بالکن استفاده کنید، هندریل شیشه ای بهترین گزینه محسوب می شود که هم زیبایی آن چند برابر است و نور بهتری از محیط دریافت می کند. در بسیاری از ساختمان های مدرن از نرده شیشه ای پله استفاده می شود و از نرده های قدیمی فاصله گرفته می شود. از هندریل شیشه ای برای استخرها و همینطور محوطه سازی فضای سبز نیز استفاده می شود و در جدیدترین طرح های این محصول پارتیشن بندی محیط اداری را نیز شامل می شود.

مزایای هندریل شیشه ای

یکی از مهمترین مزایای هندریل شیشه ای، زیبایی آن است که سبب می شود فضای داخلی یا بیرونی ساختمان بسیار جذاب و دل انگیز باشد. اینطور که مشخص است برق و جلایی که نرده شیشه ای در موقعیت ساختمانی ایجاد می کند می نواند فضای ساختمان را بهبود دهد و زیبایی بخش مهمی از یک بنا است.

ایمنی دومین ویژگی مهم هندریل شیشه ای محسوب می شود که به نوعی وقتی از هندریل شیشه ای در کنار مسیر های تردد، استخرها و … استفاده شود می تواند سطح ایمنی بالایی ایجاد کند. این مدل از شیشه ها از نوع نشکن هستند و در مقابل ضربه و زلزله و … دوام زیادی دارند. هندریل شیشه ای به طور کلی می تواند در ایجاد مقاومت برای هر فضایی گزینه خوبی محسوب شود.

دریافت انرژی بیشتر از دیگر مزایای هندریل شیشه ای محسوب می شود. ذات شیشه برای عبور دادن نور است و این موضوع در هندریل شیشه ای یک مزیت محسوب می شود به طوری که حرارت و نور را از خود عبور می دهد. تصور کنید که این مدل از نرده ها برای بالکن ها سبب دریافت بیشتر نور می شود و بسیار موفق است. از سوی دیگر تناسبی که در موقعیت های مختلف ساختمان فراهم می سازد سبب می شود که نور و انرژی تابشی آن بیشتر شود. این سبک از نرده ها کیفیت زیادی داشته و گزینه خوبی محسوب می شود.

مقاومت در برابر رطوبت در صورتی که از هندریل شیشه ای برای محیط های باز مثب اطراف استخر استفاده شود سبب می شود که مقاومت در برابر رطوبت بسیار بیشتر شود. این مدل از نرده ها زنگ نمی زند و حتی اگر ساعت ها زیر نور خورشید باشد و یا زیر بارش مستقیم باران و برف نیز قرار بگیرد آسیب نخواهد دید و این موضوع یک مزیت خوب از هندریل شیشه ای محسوب می شود.

چرا تقاضای هندریل شیشه ای زیاد است؟

یکی از دلایلی که سبب می شود تقاضا برای هندریل شیشه ای زیاد باشد اینکه نصب آن بسیار سریع است و از سوی دیگر هزینه نصب نیز کم است. این موضوع سبب می شود که هندریل شیشه ای دچار مشکلات گسترده ای برای نصب نباشد البته که نیاز به دقت و تخصص کافی در نصب خواهد بود.

دیگر دلایلی که سبب برتر بودن هندریل شیشه ای شده است اینکه با فضاهای معماری و محیط پیرامون هماهنگی زیادی داشته و سبب می شود که اجرای آن محیط را بسیار زیباتر سازد.

شیشه های سکوریت و لمینت به کار رفته در هندریل شیشه ای ایمنی بالایی دارد و ضخامت آن نیز مناسب است اینطور که مشخص است ایمنی این شیشه ها بسیار زیاد بوده و می تواند برای محیط های خطرناک نیز گزینه خوبی باشد.

نگهداری از هندریل شیشه ای آسان است و این امتیاز سبب شده است که افراد زیادی به استفاده از هندریل شیشه ای علاقمند باشند.

شما می توانید از هندریل شیشه ای برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنید و ان موضوع سبب می شود که اجرای هندریل به صورت روتین نبال شود.

موضوع دیگر اینکه امکان انتخاب از بین طیف بسیار وسیعی از طرح ها و رنگ ها برای شما فراهم شده است و این تنوع برای بانوان خوش سلیقه ایرانی بسیار جذاب است.

خوشبختانه هندریل شیشه ای در سه دسته تقسیم شده است که شامل مدل های اسپایدر، سیستم دکمه ای، نرده شیشه ای دفنی است.

تفاوت هندریل شیشه ای و نرده شیشه ای چیست؟

از آنجایی که همیشه از هندریل شیشه ای به عنوان نرده شیشه ای هم یاد می شود جا دارد کمی در خصوص تفاوت این دو کلمه صحبت کنیم. هندریل شیشه ای در واقع یک بخش اصلی در نرده های شیشه ای است که اگر اجرای آن به درستی صورت بگیرد می تواند بسیار ارزشمند باشد و به نوبه خود ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. یک سری اصول دقیق و اساسی برای اجرای هندریل شیشه ای نیاز است که می بایست بررسی شود.

مثلاً در اجرای هندریل شیشه ای بهترین روش استفاده از فیکس پوینت است. این روش نصب بسیار شیک بوده و بسیار همه پسند است و از سوی دیگر از نظر امنیت نیز شرایط خوبی دارد. فیکس شدن کامل نرده های شیشه ای با استفاده از یراق دکمه شکل صورت می گیرد و به صورتی از جنس یراق استیل یا آلومینیوم نیز استفاده می شود وی راق ها به همراه پنل های شیشه ای قابل اجرا هستند.

شیشه های استفاده شده برای این مدل از هندریل شیشه ای به صورت شیشه های سکوریت با ضخامت بیش از 10 میلیمتر هستند که گاه در سبک های 16 میلیمتری نیز اجرا می شوند. این مدل از نحوه اجرا سبب می شود تا امنیت کار چندین برابر شود. در پایین هر پنل از شیشه باید از 4 سوراخ استفاده شود که به نوعی محل قرارگیری یراق فیکس شود و فیکس شدن بخش های دیوارهای کنار راه پله شده که ارزیابی های مشخصی برای آن صورت گرفته است.

در اجرای هندریل شیشه ای از لوله های ترکیبی استیل و آلومینیوم به همراه شیشه ای ضخیم استفاده می شود. پروفیل هایی که به کار می رود می بایست از استانداردهای لازم برخوردار باشد و این سبک در اجرای هندریل شیشه ای دوام زیادی خواهد داشت و بسیار ارزشمند است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.