نرده آهنی انتخابی اقتصادی

نرده آهنی انتخابی اقتصادی

راه پله ها از گذشته تا به امروز موقعیت اجرای خوبی دارند و به نوعی هم حفاظ محسوب شده و هم می توانند طیف وسیعی از رنگ ها را شامل شوند. از سوی دیگر طرح فرفورژه به کار رفته برای نرده آهنی یکی از مواردی است که از گذشته تا به امروز مورد اجرا قرار گرفته است.

نرده های آهنی با طرح های متنوع خود در بازار توانستند نظر ها را جلب کنند. نرده آهنی به نسبت مدل های استیل و … از نظر قیمت وضعیت بهتری دارند از سوی دیگر اجرای این سبک از نرده ها به صورت جوشکاری سبب شده است که دقت بسیار بالایی ارزیابی شود.

نرده آهنی در مدل های فرفورژه، نیزه دار، میله دار، کلاسیک، گرد و رنگی طراحی شده است.

انواع کاربرد نرده آهنی در صنعت

نرده آهنی در راه پله ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به عنوان محافظ بر روی دیوار نیز اجرا می شود.

نرده آهنی برای بالکن های ساختمانی و باغچه های داخل ساختمان اجرا می شود. استفاده از این مدل نرده ها در روف گاردن نیز گزینه خوبی محسوب می شود. درب های ورودی واحدهای ساختمانی با استفاده از نرده آهنی زیباتر می شوند.

ساخت اتاقک های نگهداری از حیوانات نیز به استفاده از نرده آهنی ایمنی خاص خود را دارد.

نرده آهنی گرد برای راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از محصولات در سبک های گرد و مورب اجرا شده است و به نوعی در صنایع مختلف بر اساس جدیدترین روش های جوش آرگون نیز بررسی می شود.

نرده آهنی تراس از دیگر مدل های مربوط به این سبک است و به نوعی مدل های طرح دار نرده آهنی نیز اجرا می شود که کیفیت خاص خود را دارد.

نرده آهنی روی دیوار

استفاده از نرده آهنی به صورت حفاظ امنیتی بر روی دیوار یکی از روش های مناسب مقابله با دزدان محسوب می شود. به طور کلی این مدل از حفاظ ها هم به زیبایی محیط خانه می افزاید و هم اجرای آن می تواند در سبک های متنوعی صورت بگیرد. نرده آهنی شاخه ای، لیلیوم، نیزار و بوته ای از انواع مناسب برای منازل مسکونی و سایر بخش ها هستند.

نرده آهنی مناسب بر روی دیوار اغلب به صورتی است که ارتفاع زیادی را شامل می شود و از ورود دزد به داخل حیاط جلوگیری می کند.

رنگ آمیزی نرده آهنی

یکی از ویژگی های جالب نرده آهنی این است که اگر پس از مدتی علاقه به تغییر آن داشتید می توانید آن را رنگ بزنید. رنگ آمیزی این مدل از نرده ها به شکلی است که می تواند جلوی زنگ زدگی را بگیرد و به نوعی نرده را نو و بازسازی کند.

در این بخش دوست داریم کمی در مورد نحوه رنگ آمیزی نرده آهنی صحبت کنیم. اولین کاری که برای رنگ آمیزی نرده آهنی باید صورت بگیرد این است که همه قسمت ها به دقت پاک شود و هیچ نوع خاک و آلودگی وجود نداشته باشد این کار می توان با برس سیمی و سمباده مخصوص صورت بگیرد. در صورتی که بر روی نرده ها برآمدگی های اضافی وجود داشت نیز باید با استفاده از برس مخصوص برآمدگی از بین برود.

مرحله دوم کار مربوط به استفاده از رنگ های ضد زنگ است که باید کل نرده با استفاده از ضد زنگ پوشانده شود. به طور کلی برای سرعت بخشیدن به این کار می توان در ابتدا از اسپری ضد زنگ استفاده کنید و وقتی برای بار اول خشک شدن مجدداً از آن استفاده کنید.

عملیات رنگ آمیزی برای نرده آهنی باید به صورتی باشد که از قلم موی مناسب استفاده شده است و لای درزها و کناره های نرده با استفاده از قلم موی باریک پوشیده شود. از سوی دیگر نیاز است که برای پوشش بهتر مجدداً نرده رنگ زده شود.

استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای برای رنگ آمیزی نرده آهنی بسیار جالب است و جلوه ای زیبا و خاص به نرده می دهد. از سوی دیگر رنگ امیزی نرده به صورت خاص سبب می شود که بخشی از نرده به صورت جداگانه زیبا و خاص باشد.

مقایسه نرده آهنی با نرده استیل

وزن نرده آهنی به نسبت نرده استیل بیشتر است و این یعنی اجرای آن نیاز به دقت بالاتری دارد از سوی دیگر از نظر زنگ زدگی نرده استیل اعتبار بیشتری دارد. در واقع نرده استیل نسل جدید از نرده آهنی محسوب می شود که هم مقاومت بالایی دارد و هم اجرای آن به صورت ایمن صورت می گیرد. ضربه پذیری نرده آهنی به نسبت نرده استیل بهتر است و برای دور باغ و فضای باز می تواند یک انتخاب خوب باشد.

مقایسه نرده آهنی با نرده چوبی

پوسیدگی در خصوص نرده آهنی تنها به صورت زنگ زدگی است که با توجه به قابلیت رنگ آمیزی که دارد گزینه خوبی محسوب می شود اما پوسیدگی بخش جدا نشدنی نرده چوبی است. از سوی دیگر اجرای نرده چوبی به صورتی است که برای برخی از مکان ها می تواند ایمنی لازم را نداشته باشد اما استحکام نرده آهنی بسیار بالا بوده و مقاومت زیادی دارد.

مقایسه نرده آهنی و نرده آلومینیومی

آلومینیوم یک فلز سبک است و در مقایسه به نرده آهنی وزن کمتری دارد. دوام نرده آهنی به نسبت نرده آلومینیومی بیشتر است و سبب می شود که اجرای آن به طور خاصی برای فضای باز صورت بگیرد.

از سوی دیگر نرده آلومینیومی به صورتی است که تنها برای برخی از بخش ها خاصیت اجرا دارد اما نرده آهنی می تواند هم در داخل خانه و هم فضای باز اجرا شود.

پروفیل نرده آهنی

نرده آهنی در مقطع چهارگوش به صورت توخالی فولادی اجرا می شود و از جنس فولاد استفاده می شود که به نوعی دوام زیادی داشته باشد. مقطع مربع و مستطیل برای این مدل از نرده ها موارد بسیار مهمی هستند. این سبک از پروفیل ها در ساخت چهارچوب درب و پنجره استفاده می شود.

پروفیل های نرده آهنی اغلب ضخامت استانداردی دارند و طول آنها بین 6 الی 12 میلی متر است. این مدل از نرده ها اغلب از نظر اجرا قابلیت خاص خود را دارند.

مزایای نرده آهنی

مهمترین مزیتی که می تواند برای نرده آهنی در نظر گرفت امنیت بالای آن است. در واقع برش این مدل از نرده ها بسیار دشوار بوده و نیاز به ابزار خاصی دارد و سارقان نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند این مدل از نرده ها در منطقه ای که نیاز به امنیت بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

استحکام دومین مزیت برای نرده آهنی محسوب می شود. شاید فکر کنید که استحکام نرده های آهنی به صورتی است که بار اضافی را در بر می گیرد اما اینطور نیست بار اضافی این مدل از نرده ها به زمین منتقل می شود و به نوعی اجرای آن بسیار دقیق و درست است.

نگهداری و تعمیرات نرده آهنی به نسبت نرده های دیگر آسانتر و ارزانتر است و با یک رنگ آمیز ساده می تواند طول عمر این نرده ها را چندین برابر کرد. اینطور که بررسی ها نشان می دهد رنگ آمیزی ساده برای نرده آهنی به شکلی دنبال می شود که بتوان آن را مجدداً استفاده نمود.

نحوه طراحی نرده آهنی

آیتم های زیادی برای طراحی نرده آهنی وجود دارد. به طور کلی این مدل از نرده ها برای فضای موجود پنجره ها استفاده می شوند و همینطور در طراحی پنجره ها نیز از این سبک نرده استفاده می شود. اشکال پیچیده تر و ترکیبی از نرده آهنی نیز وجود دارد که معمولاً به عنوان حفاظ پنجره هستند.

تولید نرده آهنی بر اساس نوع پروژه محسوب می شود و شرایط موجود این مدل از نرده ها به صورتی است که با توجه به مصالح متنوع می شود صورت بگیرد.

فولاد جنس اصلی نرده آهنی است و مقاطع باز با زهوار و تسمه طراحی و اجرا می شود. مقاطع بسته به صورت قوطی و پروفیل مخصوص درب و پنجره نیز بوده و قسمت های مختلفی از پیچ را در بر می گیرند.

نرده آهنی به صورت پیش ساخته نیز وجود دارد که نصب آن سریع و آسان است و به نوعی قیمت نهایی این محصول بر اساس نوع اجرای آن ارزیابی می شود.

بسیاری از نرده های آهنی در بازار به صورت مستطیل ساده طراحی شده اند و نرده آهنی با همین ظاهر شناسایی می شود و از رنگ تیره برای آن استفاده می شود. در صورتی که طرح خاصی از نرده آهنی یا حفاظ استیل مدنظر باشد طراحی اولیه صورت گرفته و سپس طرح دوم بر روی آن اعمال می شود.

استاندارد پروفیل چهارچوب فرانسوی

این مدل از پروفیل ها برای نرده آهنی مدرن استفاده می شوند و به نوعی دوام زیادی داشته و می تواند در اشکال مختلفی اجرا شوند. قیمت نرده آهنی در انواع مختلف بر اساس طرح و سبک اجرا متفاوت است. ارتفاع نرده و فاصله بین نرده ها از موارد مهمی است که برای نرده فرانسوی دیده می شود. در هر صورت استاندارد به کار رفته برای این مدل از نرده ها به شکلی است که می تواند سبک اجرای مخصوصی را شامل شود.

برای پروفیل های جدید سطح اجرا وسیع تر و با امنیت بالاتری همراه است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.