سه ویژگی مهم نرده استیل راه پله

سه ویژگی مهم نرده استیل راه پله

نرده استیل راه پله هم ایمنی است هم زیبایی! استیل یکی از متریال های جذاب در دنیا معماری محسوب می شود. امروز می­خواهیم کمی در مورد جلوه های بصری نرده استیل صحبت کنیم و سه ویژگی مهم این نرده را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اگر در ساخت و ساز باشید و یا به دنیای ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری ورود کرده باشید می­دانید که نرده استیل اولین گام ایمن سازی محسوب می شود. ایمن است چون استیل است، ترک نمی خورد، پوسیده نمی شود، در برابر ضربه مقاوم است و ده ها ویژگی دیگر.

مقاومت فوق العاده نرده استیل

یکی از ویژگی هایی که در خصوص نرده استیل بارها مورد ارزیابی قرار گرفته است، مقاومت آن است. ایمنی زمانی معنا پیدا می کند که مقاومت وجود داشته باشد. ارزیابی اصولی نرده استیل به صورتی است که می تواند یک جان پناه ارزشمند باشد و به نوعی سبب می شود که افراد نجات پیدا کنند. از سوی دیگر طراحی نرده استیل به صورتی است که در تحمل وزن افراد نیز تست های بسیاری را پشت سر گذاشته است. این مدل از نرده ها در برابر لغزش و خطر سقوط نیز آزمایش شده اند به خصوص برای افراد مسن، سالمندان و کودکان که آسیب پذیر تر از سایر گروه هستند.

عوامل مختلفی بر روی مقاومت نرده استیل تاثیر می­گذارند. یکی از موارد ضخامت لوله های استیل به کار رفته است اما نه به این معنی که هرچه لوله ها باریک تر باشد مقاومت کمتری دارد! جنس استیل به کار رفته بسیار مهم است. گاه از استیل 304 استفاده می شود و لوله به کار رفته باریکتر است اما اگر از استیل 201 استفاده شود حتی اگر ضخیم تر باشد باز هم از نظر مقاومت یک پله پایین تر از استیل 304 است.

موضوع دیگر در بحث مقاومت نرده استیل در خصوص نوع قوطی استیل به کار رفته است. قوطی نرده استیل در واقع همان پروفیل به کار رفته است وقتی صحبت از قوطی می شود همان آلیاژی است که هم برای لوله های نرده استفاده می شود و هم در اتصالات استفاده می شود. ضخامت پروفیل ها به طور کلی اهمیت زیادی دارد. موضوع دیگری که برای مقاوم وجود دارد ارزیابی پروفیل های آن بر اساس نحوه اجرا است. پروفیل ها می توانند کامل باشند یا به صورت دستگ، پایه ها و لوله های افقی طراحی شوند. از سوی دیگر نرده استیل فقط پایه پروفیل نیز وجود دارد. نرده های استیل با شیشه نیز وجود دارد که همه موارد بخشی از مقاومت محصول را در بر می گیرد.

بالاترین انتظاری که از مقاومت نرده استیل می توان داشت، مقاومت سنگ است. به طور کلی زیر سازی سنگ به کار رفته در راه پله اگر مناسب نباشد مشکل ساز میشود و به نوعی نرده بر روی نشیمن خود لق می زند و مشکلساز می شود. سنگ ضعیف به عنوان عامل محدوده کننده مقاومت نرده استیل محسوب می شود. در اجرای نرده استیل نیاز است که زیر سازی به طور دقیق صورت بگیرد.

ضد لیز بودن نرده استیل

دومین ویژگی و خاصیت نرده استیل ضد لیز بودن آن است. راه پله ها مکانی پر خطر هستند به خصوص برای کودکان که اغلب شرایط را نمی سنجند و مسیر را طی می کنند. اینطور که مشخص است یکی از ویژگی های مهمی که برای نرده استیل در نظر گرفته می شود ضد لیز بودن نوع فلز است. این ویژگی سبب می شود که فرد در زمان تکیه دادن با دست خیس و یا عرق دچار لغزیدن نمی شود و سقوط رخ نمی دهد. در خصوص نرده های اهنی این عملکرد وجود ندارد و بارها شاید سقوط افراد هستیم.

بگذارید کمی در مورد جنس استیل صحبت کنیم. استیل در واقع آلیاژی است که پایه آن از آهن تهیه شده است و کمتر از دو درصد کربن را تشکیل می دهد. این محصول به واسطه سایر عناصری که در آن استفاده شده است خواص مکانیکی مانند سختی و شکل پذیری دارد.

فولادهای ساده کربنی و آلیاژی نیز وجود دارند که با استیل متفاوت هستند. در کل فولادها در دو دسته کربنی و آلیاژی طراحی شده هستند. در فولاد ساده کربنی فقط کربن و عناصر معمولی دیده می شود. زمانی که به آهن آلیاژهایی اضافه شود که خواص بسیار عالی دارند به آن استیل ضد زنگ می گویند که نام دیگر آن استینس استیل است که هم مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و هم می تواند خاصیت ضد لیز داشته باشد.

تفاوت استیل 304 و 316

در استیل 304 به میزان 18 درصد کروم دیده می شود و 8 درصد نیز نیکل در آن وجود دارد. در صورتی که استیل 316  دارای 16 درصد کروم است. از سوی دیگر این محصول دارای  10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن نیز است. مولیبدن برای کمک به مقاومت در برابر خوردگی ناشی ا ز کلراید به آن اضافه می شود .

استنلس های استیل سری 300 نیز هستند که دارای نیکل بوده و اغلب جذب آهنربا نمی شوند در صورتی که یک مدل سری 400 وجود دارد که حاوی نیکل نیست و تنها در ان کروم وجود دارد و جذب آهنربا می شود.

استینلس استیل 100 درصد قابل بازیافت است و این موضوع سبب شده است که محصول قابل قبول به نظر برسد. به طور کلی شرایط دوباره قالب گیری برای این محصول وجود دارد. بین 68 الی 80 درصد از تولید استنلس استیل وجود دارد که برای بازیافت ضایعات صورت می گیرد.

استیل خاصیتی دارد که در برابر دماهای بالا و پایین دوام خوبی دارد. این محصول مقاومت خوبی در مقابل دمای بسیار بالا تا هزار درجه سانتیگراد دارد و همینطور برای برای دمای پایین کمتر از 200 درجه سانتیگراد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع گرید های استنلس استیل

نرده استیل مورد استفاده برای راه پله در دو گرید مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یک مدل گرید 300 است که به آن استیل نگیر گفته می شود و غیر مغناطیسی است در این محصول از آلیاژ آهن و کروم و نیکل با کربن کمتر از 1 درصد استفاده می شود. سری 400 به صورت استیل بگیر است که خاصیت مغناطیسی دارد و با آلیاژ آهن و کروم و کربن کمتر از 1 درصد استفاده می شود.

304 رایج ترین گرید استیل محسوب می شود که به ان کلاسیک 8.18 نیز گفته می شود.

پس از گرید 304، گرید 316 وجود دارد که اغلب برای صنایع غذایی و جراحی کاربرد دارد و به نوعی سبب می شود که در برابر کلر مقاومت زیادی داشته باشد.

در صورتی که در نرده استیل از گرید 410 استفاده شود در برابر سایق مقاومت خوبی دارد اما در برابر خوردگی مقاومت کمی دارد.

گرید 430 نرده استیل مخصوص دکوراسیون است بنابراین اگر قصد دارید از نرده استیل برای دکوراسیون داخلی راه پله داخل منزل استفاده کنید می بایست قابلیت شکل پذیری خوبی را در نظر داشته باشید. این محصول در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی دارد.

مقرون به صرفه بودن نرده استیل

شاید با خود بگویید استیل جنس گرانی است و البته حق دارید اما موضوع از این قرار است که این محصول زنگ نمی زند، خراب نمی شود، تعمیرات زیادی نیاز ندارد. اتصالات ان در دسترس است. نیاز به هزینه های چند باره برای ان وجود ندارد. شما یک بار هزینه می کنید و تا مدتها از ان بهره مند می شوید. این محصول با توجه به آلیاژ و کیفیتی که دارد می تواند یک محصول کاملاً مقرون به صرفه باشد. از سوی دیگر فروش نرده استیل در بازار به صورت متری است و به هر میزانی که مورد نیاز شماست می توانید خرید داشته باشید.

به طور کلی مهارت و پشتیبانی فنی در این محصول به خوبی صورت می گیرد و ساخت و طراحی و اجرای نرده استیل نیز توسط افراد متخصص صورت گرفته و دوام زیادی دارد. تیم های تخصصی و مجربی در این زمینه وجود دارند که می توانند قابل قبول به نظر برسند.

یراق آلات نرده استیل شامل زانو، پایه، دیوارکوب، حلقه دو سر گلابی، پیچ های چند محور و … هستند مشخص است که این محصولات نیز در بازار به قیمت مناسبی عرضه می شود و در لیست محصولاتی قرار دارد که می تواند مورد دسترس قرار بگیرد.

نکات مهم خرید نرده استیل

در خصوص سفارش نرده استیل در ابتدا طول نرده را بررسی کنید که به این ترتیب میزان خرید شما به حد کافی خواهد بود و بر اساس نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی شما ارزیابی می شود. همینطور سلیقه اجرایی برای نرده استیل را نیز اعلام کنید. از یاد نبرید که در زمان سفارش می­بایست میزان فشار وارده به محصول نیز پیش بینی شده باشد. محیط هایی که فشار بالایی را تحمل می­کنند نیاز است که از نظر مقاومت سنجش موقعیت شوند. در صورتی که نیاز به نرده های استیل رنگ شده دارید باید از رنگی که برای آن استفاده می­شود اطمینان داشته باشید.

رنگ های گوناگون و ظاهر متفاوت نرده ها به صورتی است که می تواند سلیقه افراد را پوشش دهد. مشخص است که کیفیت بالاتر در خصوص اجرای نرده استیل موضوعی بسیار پر اهمیت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.