درباره نرده آلومینیومی بیشتر بدانیم

درباره نرده آلومینیومی بیشتر بدانیم

نرده آلومینیومی برای اکثر بالکن ها و فروشگاه ها گزینه خوبی است همینطور برای استخرها نیز به عنوان محافظت استفاده می شود و گاه نیز رویکرد تزئینی و ظاهری دارد. شاید برای شما هم سوال باشد که متریال تشکیل دهنده نرده آلومینیومی چیست و به چه صورت اجرا می شود.

نرده آلومینیومی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که اتصالات بهتر نیاز باشد و به نوعی از پروفیل های مقاومت تری استفاده شده است. نصب نرده آلومینیومی برای ایجاد امنیت در فضای باز استفاده می شود و برای راه پله و بالکن گزینه خوبی است.

تمایز نرده آلومینیومی و نرده های فلزی دیگر

1- نرده آلومینیومی وزن سبک تری به نسبت سایر نرده های استیل و فلزی دارد و این سبکی به نوبه خود یک مزیت محسوب می شود.

2-رنگ پذیری این نرده ها متنوع بوده و شکل دهی خوبی دارند و تنوع بخشی از نقاط قوت این مدل از نرده ها محسوب می شود.

3-قدرت مانور برای این مدل از نرده ها به نسبت نرده های فلزی بیشتر است و شرایط برای تعویض و بازیافت آن نیز بهتر دیده می شود.

4-نصب نرده آلومینیومی بسیار آسان است و این موضوع سبب می شود که افراد زیادی مشتاق برای استفاده از آن باشد

5-مزیت مهم نرده آلومینیومی این است که آلومینیوم ماندگاری و دوام بالایی به نسبت سایر نرده ها دارد و دوام این مدل از نرده 5 برابر سایر نرده ها اعلام شده است که یک امتیاز خوب محسوب می شود.

در صورتی که منزل شما در طبقات پایین باشد استفاده از نرده های مخصوص به عنوان یک محافظ موضوع بسیار مهم است. نرده هایی که از جنس آلومینیوم و یو پی وسی هستند به طور کلی زیباتر از سایر موارد طراحی شده است و به نوعی امنیت بیشتری در این مدل از نرده ها دیده می شود. از سوی دیگر تراس هایی که ارتفاع بالایی دارند نیز به واسطه اجرای نرده آلومینیومی به صورت دقیق محافظت می شوند.

مقاومت نرده آلومینیومی

مقاومت نرده آلومینیومی در برابر خوردگی و تغییر رنگ و زندگی زدگی بسیار خاص است. فرسایش و رسوب پذیری این مدل از نرده ها به ندرت دیده می شود. نرده دارای طرح و رنگ های مختلفی است و به واسطه آنودایزینگ اجرا می شود. از سوی دیگر وزن نرده آلومینیومی بسیار سبز است که سبب می شود اجرای آن با دقت بیشتری صورت بگیرد.

نرده آلومینیومی در حالت های لوله ای، پروفیلی  و یا به صورت تلفیق لوله و پروفیل اجرا می شود و برخی از مدل های آن نیز با استیل ترکیب شده اند و طرح و رنگ مخصوصی دارند. نرده آلومینیومی در مدل های حصاری دو خط و سه خط طراحی شده اند و از اتصالات مصرف شده برای نصب این مدل نرده ها استفاده می شود.

در نصب نرده آلومینیومی از لوله ها و پروفیل های از هم جدا استفاده می شود و هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. تنوع رنگ در این مدل نرده ها بسیار جذاب است و سبک دکوراسیون خاصی به آن بخشیده است.

رنگ بندی مختلف آلومینیوم سبب شده است که نرده آلومینیومی در مدل های نقره ای، طلایی و مشکی و طرح چوب اجرا شود که هر یک در مقابل نرده آلومینیومی معمولی شاید از نظر مقاومت شرایط خوبی هستند.

شاید سوال کنید که آلومینیوم یک جنس نرم و به نسبت ضعیف است بنابراین نرده آلومینیومی چطور مقاومت بالایی دارد. در تولید نرده آلومینیومی، جنس آلومینیوم با منگنز و منیزیوم و سیلیکون و سایر عناصر ترکیب می شود و به طور کلی می تواند شرایط اجرای خوبی داشته باشد. از سوی دیگر آلیاژهای 6063 و 6061 از دیگر موارد مهم برای مقاوم بخشی نرده آلومینیومی محسوب می شود.

تفاوت آلیاژ آلومینیوم 6061 و 6036

بگذارید کمی در مورد تفاوت بین آلیاژ 6061 و 6036 صحبت کنیم.فرق اصلی این دو مدل آلیاژ در مقدار منیزم به کار رفته در مدل 6063 است که کمی بیشتر از 6061 است و این موضوع سبب شده است که مقاومت بالاتری داشته باشد و برای تولید و اجرای نرده آلومینیومی راه پله معمولاً از مدل 6063 استفاده می شود تا برای محیط های بارانی و محیط های خارجی گزینه خوبی باشد. از یاد نبرید که نرده آلومینیومی برای محیط های داخلی می تواند مقاومت کمتری نیز داشته باشد و یک رویکرد بی نظیر و قابل قبول را شامل می شود.

قیمت نرده آلومینیومی راه پله

نرده آلومینیومی از مدل های جدید محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد و به نوعی از جنس استیل و آهن در آن استفاده شده است. در نرده آلومینیومی از شمش آلومینیوم قالب گیری شده استفاده می شود. این مدل نرده ها نیاز به آبکاری ندارند و پروسه به صورت آنودایزینگ دنبال می شود و از یک سطح پوشش خاص برای این نرده اجرا می شود. امکان زنگ زدن برای این مدل از نرده ها از بین می رود.

برتری که نرده آلومینیومی به نسبت سایر نرده ها دارد این است که وزن سبک تری به نسبت سایر نرده ها دارد، تنوع رنگی آن زیاد است و زیبایی مخصوص به خود را دارد.

وزن سبک نرده آلومینیومی به نسبت سایر نرده ها سبب شده است که قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد. از سوی دیگر تنوع رنگ این محصول سبب می شود که قیمت ان نیز متفاوت باشد. ماندگاری نوع آلیاژ به کار رفته در نرده آلومینیومی بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار است. اجرای نرده آلومینیومی به صورتی است که قابلیت بازیافت داشته و می تواند در پروسه نصب سریع استفاده شود. این مدل از نرده ها اغلب نیاز به جوشکاری ندارند. استفاده از نرده آلومینیومی برای مناطق مرطوب نیز رویکرد خوبی دارد.

نرده های مربع و مستطیل در انواع نرده آلومینیومی قرار دارند که معمولاً در رنگ های سیلور و برنز و طلایی اجرا شده است و رنگ طلایی این نرده ها اغلب از نظر قیمت کمی گرانتر هستند.

قیمت نرده آلومینیومی به مسائل مختلفی بستگی دارد. کیفیت قطعات و اتصالات نرده اهمیت زیادی دارد و در صورتی که سهل انگاری صورت بگیرد اغلب دچار شکستگی شده و اتفاقات غیر قابل جبرانی را شامل می شود.

استانداردهای محلی در قیمت گذاری نرده آلومینیومی دخالت زیادی دارد از سوی دیگر این نرده ها برای محیط های مدرن با وزن سبک تر می تواند قیمت ارزان تری داشته باشد و به نوعی استحکام زیادی داشته و مقاومت بالایی دارد و هرگز دچار پوسیدگی نخواهد شد.

قیمت گذاری بر اساس ارتفاع و طول و عرض راه پله ها صورت می گیرد و به نوعی قیمت گذاری بر اساس ارتفاع و طول و واحد متر صورت می گیرد.

نرده آلومینیومی سیلور

نرده آلومینیومی سیلور محصولی زیبا و جذاب است که مقاومت زیادی به نسبت سایر نرده های موجود در بازار دارد و راحتی خاص خود را دارد. نگهداری جنس سیلور راحت است و تغییر شکل و رنگ نمی دهد. روش های اجرایی برای این مورد گسترده بوده و قابلیت ترکیب با سایر رنگ های نرده آلومینیومی را دارد. از سوی دیگر یک سطح بودن و جلای نرده آلومینیومی نقره ای به نسبت سایر گزینه ها بهتر است. وزن سبک تری دارد و استحکام بیشتری نیز دارد. این مدل از نرده ها در ساختمان های مسکونی و عمومی اجرا می شود. فرم و شکل سازه راه پله به صورت کمانی یا قوس دار اجرا می شود که بسیار جذاب است و به نوعی می تواند برای مکان های لوکس نیز استفاده شده و استحکام و دوام اولیه خاص خود را دارد. نرده آلومینیومی نقره ای با تلفیق قطعات دکوراتیو طلایی سازه لوکس و خاص طراحی شده است و برای راه پله ها و بالکن ها اجرا می شود.

طول عمر نرده آلومینیومی سیلور بالا است و به طور کلی دچار پوسیدگی نمی شود. این مدل نرده ها به صورت لوله های آلومینیومی استفاده می شود و در آن از لوله آلومینیوم با قطر 50 میلیمتر استفاده می شود و همینطور دارای دستگیره یا همان هندریل خاص است. همینطور چند ردیف افقی و عمودی نیز وجود دارد که قطرشان 16 و 19 میلیمتر تشکیل شده است که گاردهای محافظ و ستون های عمودی آن را جذاب تر کرده اند. نقش پایه های نگهدارنده برای این مدل بسیار گسترده است. همینطور از لوله آلومینیوم به قطر 40 میلیمتر در آن استفاده می شود که همراه با یراق آلات و قطعات آلومینیوم استفاده می شود. این مدل از یراق آلات و اتصال دهنده ها در کنار هم قرار می گیرد و به نوعی نرده آلومینیومی سیلور با سایر قطعات بزرگ ترکیب می شود.

نرده آلومینیومی چهارگوش

نرده آلومینیومی چهارگوش یا پایه مکعبی از دیگر موارد شیک و مدرن است که برای بالکن و راه پله ها استفاده می شود و طرح و رنگ متنوعی دارد. اجزای نرده آلومینیوم چهار گوش شامل دستگیره نرده از پروفیل آلومینیومی خاص بوده و در ابعاد 60 در 25 میلیمتر طراحی می شود و پایه های نرده از پروفیل های 40 در 40 میلیمتر تشکیل شده است. همینطور یک سری گاردهای نرده نیز وجود دارد که شامل پروفیل 14 در 14 میلیمتر با قطعات و یراق آلات مخصوصی همراه است و اتصال دهنده این مجموعه نیز بسیار خاص است. نرده آلومینیومی پایه مکعبی به طور کلی اجرای خاص خود را داشته و برای مکان های باریک نیز مناسب است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.