انواع حمام شیشه ای فریم دار و بدون فریم

انواع حمام شیشه ای فریم دار و بدون فریم

حمام شیشه ای که می‌گوییم بیشتر تاکید بر طراحی و دکوراسیون به روز است. زیباسازی بخشی از خانه این روزها توسط حمام شیشه ای صورت می گیرد که هم بسیار زیبا بوده و هم سبب می‌شود که یک تنوع بی نظیر حاکم شود. حمام شیشه ای که نام دیگر آن کابین دوش است که در مقایسه با حمام های سنتی بسیار جذاب بوده و سبب می‌شود که محیط داخلی منزل زیباتر جلوه داده شود.

حمام شیشه ای چیست

ظاهر متفاوت حمام شیشه ای یا کابین دوش، برگ برنده آن است. به طور کلی حمام شیشه ای سبب می شود که سرویس بهداشتی و حمم از هم جدا باشند. حمام های شیشه ای به راحتی قابلیت شستشو دارند و شما می‌توانید به سادگی از این فضا برای نگهداری گرما و جلوگیری از مصرف زیاد انرژی نیز استفاده نمایید.

کاربرد حمام شیشه ای بیشتر در اپارتمان های کوچک است. این حمام ها در فضاهای کوچک استفاده می‌شود و به نوعی فضا را بزرگتر و زیباتر نشان می‌دهد. این کابین ها مانند یک پارتیشن عمل می‌کنند و استحکام زیادی دارند و بسیار جذاب هستند.

ساختار حمام شیشه ای

اجزای تشکیل دهنده حمام شیشه ای شامل موارد زیر است:

1-  شیشه سکوریت: شیشه هایی که برای حمام شیشه ای استفاده می‌شود طرح و رنگ مختلفی دارند و ابعاد این شیشه ها با توجه به فضا متفاوت بوده و تغییر می‌کند. این شیشه ها در انواع رنگ های ساده و برنزی و دودی طراحی می‌شود که طبق سلیقه مشتری اجرا شده و گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

2- فریم ها: فریم ها از اجزای اصلی برای حمام شیشه ای محسوب می‌شود که در مدل های ضد آب و ضد زنگ طراحی شده است و هر یک بر اساس مدل و کیفیتی که دارد سفارش داده می شود. فریم هایی که برای حمام شیشه ای استفاده می‌شود اغلب در رنگ های مات بوده و در سبک های جدید، در رنگ های سفید و طلایی براق و طلایی مات نیز استفاده می شود. رنگ زیتونی این محصول بی نظیر است و طرفدار زیادی دارد.

3- درزگیرها: برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود و فضای داخل حمام را گرم نگه می‌دارد.

4- یراق آلات: یراق آلات شامل چرخ  دستگیره بوده و به نوعی به شکل ضد آب و ضد زنگ طراحی و اجرا می شوند که بسیار ایده آل هستند و سطح اجرای خوبی دارند.

انواع حمام شیشه ای یا کابین حمام

حمام شیشه ای در دو سبک در بازار موجود است که بر اساس نیاز و بودجه افراد انتخاب می‌شود. نوع اول به صورت فریم دار و نوع دوم در مدل های بدون فریم اجرا می‌شوند.

حمام شیشه ای فریم دار

یکی از انواع رایج حمام شیشه ای به صورت فریم دار است که معمولاً به شکل ریلی نصب می‌شوند و فریم های مخصوص به خود را دارند. فریم هایی که سبب می شود تا حد زیادی از عبور آب جلوگیری صورت بگیرد. فریم های موجود در این حمام ها به صورت یک چارچوب منظم و دقیق اجرا می‌شود و یک سری موقعیت ریلی و صاف و گرد نیز وجود دارد که طراحی آن را در بر می‌گیرد.

کابین شیشه ای از نوع فریم ها شاید در گذر زمان به واسطه عواملی مانند رطوبت و دما تغییر شکل بدهد. این موضوع سبب می‌شود که درب کابین به خوبی بسته نشود و در نهایت در داخل فریم ها باکتری و آلودگی جمع شود. البته که باید تمیز کردن فریم ها به دقت صورت بگیرد.

حمام شیشه ای بدون فریم

ظاهر زیبای حمام شیشه ای بدون فریم بسیاری از سلیقه ها را جذب خود می‌کند. این مدل از حمام ها آب بندی کمتری به نسبت مدل های فریم دار دارند و نیاز است که نصب آن بر روی سکوی سنگی صورت بگیرد. یک سری لوله ها برای اجرای حمام شیشه ای بدون فریم استفاده می شود که تعداد آنها بسیار زیاد است. در نهایت قیمت حمام شیشه ای بدون فریم بیشتر می‌شود و مقاومت بیشتری را نیز شامل می شود دقت کنید که این مدل از حمام شیشه ای باید به دقت اجرا شود و نصب آن نیاز به توجه زیادی دارد.

جنس حمام شیشه ای

شیشه ای که برای حمام شیشه ای استفاده می‌شود از نوع سکوریت است که در مقایسه با سایر شیشه های موجود در برابر شکستن و آسیب مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. شیشه های سکوریت برای شیشه حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقاومت و ایمنی آن نیز بیشتر است.

شیشه حمام شیشه ای در صورتی که دچار شکست شود قدرت برش ندارد و به نوعی شیشه پس از شکستن به قطعات کوچک تقسیم می‌شود که لبه های صیقلی دارند. شیشه ای که برای حمام شیشه ای استفاده می‌شود باید در برابر رطوبت مقاومت زیادی داشته باشد و در برابر ضربه نیز قوی باشد و شیشه های سکوریت این موضوع را به خوبی برطرف می‌سازند.

مزایای حمام شیشه ای

شستشوی راحت و آسان: نیازی به مواد شوینده گران قیمت برای شستشو نبوده و به نوعی تمیز کردن آن آسان است.

تفکیک فضا: این محصول سبب می‌شود که خاصیت مینیمال سازی در محیط های کوچک به خوبی اجرا شود.

استفاده از نور طبیعی: حمام های قدیمی قابلیت استفاده از نور طبیعی را ندارند اما استفاده از نور طبیعی برای حمام شیشه ای فراهم شده است که امکانات بسیار خوبی را فراهم می سازد.

جلوگیری از نفوذ آلودگی: حمام شیشه ای به صورتی طراحی شده است که از نفوذ آلودگی جلوگیری می‌کند و فضای داخل آن همیشه مناسب و قابل قبول است.

تعداد لکه‌های کمتر: لکه های کمتر از ویژگی های مهم حمام شیشه ای است که در حمام های قدیمی و سنتی بسیار دیده شده و محیط داخل حمام را نازیبا می‌کند.

مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه: جنسی که برای حمام شیشه ای به کار می‌رود در برابر ضربه بسیار با دوام است و یکی از مهمترین ویژگی های این مدل از حمام ها محسوب می‌شود.

مقاومت بالا در برابر شکستن: ضربه ای که حمام شیشه ای وارد شود بین کل فضا سرشکن می شود این امر سبب می‌شود که شکستن به حداقل برسد و آسیب های موجود نیز کاهش یابد.

جداسازی فضای استحمام از سرویس بهداشتی: فضای استحمام از سرویس بهداشتی را جدا کرده و سبب می شود که محیط حمام بسیار زیبا باشد.

مقاومت بالا در برابر مواد شوینده: حمام شیشه ای به طور کلی در برابر مواد شوینده بسیار مقاوم بوده و به نوعی شستشوی زیاد دوام شیشه ها را کاهش نمی دهد البته که حمام شیشه ای برای اجرای هر بخش به نسبت بخش دیگر متفاوت ارزیابی شده است.

ایجاد یک فضای گرم کافی: با توجه به سکوریت به کار رفته در حمام شیشه ای مشخص است که فضای داخلی حمام گرم بوده و اتلاف انرژی بسیار کمتر خواهد بود.

ایمنی بالا: ایمنی حمام شیشه ای بسیار بالا بوده و در لیست مواردی قرار می گیرد که مردم می‌توانند از آن استفاده نمایند. ایمنی بالا برای حمام شیشه ای به صورتی است که در برابر تنش های زیاد نیز می‌تواند دوام خوبی داشته باشد.

جلوگیری از اتلاف انرژی: نوع نصب حمام شیشه ای به صورتی است که اجازه نمی دهد انرژی تلف شود به این ترتیب می‌توانید این محصول را گزینه خوبی برای صرفه جویی در انرژی در نظر داشته باشید.
گرم شدن سریع فضا: فضا به واسطه حمام شیشه ای سریع تر از حمام های سنتی گرم می‌شود و این موضوع به خاطر نحوه اجرای این مدل از حمام است.

لیز نشدن سایر قسمت‌های حمام: لیز شدن و سر خوردن در حمام مشکلات زیادی ایجاد می‌کند اما حمام شیشه ای به صورتی طراحی شده است که لیز شدن محیط را به حداقل می رساند و این امر سبب میشود که خطرات ناشی از لیز خوردن به حداقل برسد.

بزرگ نشان دادن فضا: در صورتی که منزل کوچکی دارید می‌توانید از حمام شیشه ای استفاده کنید تا خطای دید ایجاد شده و فضا بزرگتر نشان داده شود.

تحمل فشار زیاد در یک نقطه از شیشه: نقاطی از شیشه که اجرا می‌شوند تحمل فشار بالایی دارند و این موضوع سبب می‌شود که فشار شیشه دقیق تر صورت بگیرد. البته که به طور کلی حمام شیشه ای می‌تواند برای هر بخش از منزل با سطح فشار مشخص اجرا شود.

تحمل درجه حرارت بالا: در صورتی که بخار زیادی در داخل حمام شیشه ای جمع شود احتمالاً ترکیدن شیشه بسیار کم است و این موضوع امتیاز مهمی برای حمام شیشه ای خواهد بود

طراحی و زیبایی منحصربه‌فرد: در طراحی حمام شیشه ای از جدیدترین ایده های روز دنیا استفاده شده است که سبب می‌شود بهترین استفاده از فضای محیط صورت بگیرد و به نوبه خود فضای محیط بسیار مدرن و خاص باشد. البته که طراحی و اجرای حمام شیشه ای باید به صورتی باشد که استفاده از آن سایر فضاها را اشغال نکند.

دوام بالا: کیفیت حمام شیشه ای بسیار بالا بوده و نیاز به صرف هزینه اضافی ندارد.

استفاده همزمان از حمام و سرویس بهداشتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.